آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 بهمن ماه 1393 = 30-01 2015

مسجد جامعی، کریستف کلمب تهران را معرفی کرد

تهران – ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران کاشف اسکلت هفت هزار ساله را کریستف کلمب تهران نامید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مسجد جامعی روز جمعه در سی و هشتمین برنامه تهران گردی با حضور در خیابان مولوی از اسکلت هفت هزار ساله تهران بازدید کرد.

وی در این بازدید 'مهسا وهابی' کارشناس ارشد باستان شناسی را که با ردیابی سفال های اطراف اسکلت، کاوشگران را به این سمت جلب کرده بود را کریستف کلمب شهر تهران نامید.

مسجد جامعی، تمدن چشمه علی را همزمان با یافته های این اسکلت دانست و گفت: این مکان قدیمی ترین سکونت گاه شهر تهران محسوب می شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است که این مکان تبدیل به سایت گردشگری تهران شود تا بدون جابه جای این اسکلت شهروندان تهرانی با تاریخ گذشته خود آشنا شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین از آرامگاهی با عنوان 'سر قبر آقا' که متعلق به حاج میرزا ابوالقاسم اولین امام جمعه شهر تهران است، نیز بازدید کرد.

این مکان که مربوط به دوره قاجار می شود با شکوهترین برج آرامگاهی ایران است.

وی در بازدید از این مکان گفت: نقش و نگار ساختمان این آرامگاه (سر قبر آقا) برگرفته از معماری بنای هشت بهشت اصفهان است که یکی از خاص ترین معماری های ایران در دوران صفوی را به نمایش گذاشته است.

مسجد جامعی با حضور در مدرسه آوای ماندگار دروازه غار از کودکان کار دیدن کرد.

در این مدرسه 20 دانش آموز دختر و پسر کلاس اول و 15 دانش آموز کلاس دومی در حال تحصیل هستند.

در حال حاضر احمد مسجد جامعی در ساختمان انجمن حمایت از کودکان کار در منطقه 12 حضور دارد.

چشمه علی یک از نقاط باستانی، دیدنی و تفریحی شهرری به شمار می رود که در جنوب تهران و شمال شهرری ، منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار دارد. این چشمه در همسایگی ابن بابویه ، برج طغرل ، دژ رشکان و در زیر باروی ری واقع شده است.

چشمه علی از میان صخره ای بزرگ خارج شده و به سوی جنوب و سپس جنوب شرق جاری است. نام باستانی این چشمه سورینی بوده است که احتمالاً منسوب به دودمانی بزرگ در دوره اشکانیان و ساسانیان است.

قدمت چشمه علی به حدود هشت هزار سال پیش بر می گردد، زمانی که نخستین اجتماع در کنار چشمه ای دایمی واقع بربالای تپه ای گرد آمدند.



akbar January 30, 2015 06:26 PM

آقای مسجد جامعی ! قبل فامیلش فریدون بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: