آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 بهمن ماه 1393 = 31-01 2015

تجمع شهروندان اهوازی در اعتراض به آلودگی هوا

خبرگزاری هرانا – روز جمعه جمعی از شهروندان اهوازی با شرکت در تجمعی خودجوش ضمن اعتراض به آلودگی شدید هوای این شهر خواستار چاره جویی مسئولان در خصوص این معضل و مقابله با ریزگرد‌ها شدند. این تجمع در حالی برگزاری میشود که مدارس اهواز امروز به دلیل شرایط بد هوا تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با اعلام میزان آلودگی هوای اهواز به ۶۶ برابر میزان مجاز جمعی از شهروندان اهوازی با برگزاری تجمعی خودجوش در جاده ساحلی این شهر اعتراض خود را نسبت به بی‌توجهی مسئولان مربوطه اعلام کردند و از دولت خواستند تا برای حفظ سلامت شهروندان اهوازی برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها که عامل اصلی این آلودگی است چاره جویی کند.

لازم به یادآوری است حد مجاز گرد و خاک در هوا ۱۵۰ میکروگرم در متر مکعب است. به این ترتیب آلودگی هوای اهواز در روز جمعه دست‌کم ۲۵ برابر حد مجاز بوده است. روز گذشته آلودگی هوای اهواز به ۶۶ برابر حد مجاز رسیده بود.

همچنین بنا به اعلام استانداری خوزستان، به علت شرایط نامساعد جوی و وجود گرد و غبار، کلیه واحدهای آموزشی نوبت صبح شهرستان اهواز اعم از ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم روز جاری مورخ ۱۱ بهمن ماه تعطیل است.

به گفته مسئولان مربوطه، دولت ۵۵۰ میلیارد تومان به مهار ریزگرد‌ها اختصاص داده بود. ارائه خدمات رایگان، پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده و احیای تالاب‌ها در این بودجه منظور شده بود. سال گذشته ۱۸ نماینده استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به کمبود بودجه برای مهار ریزگرد‌ها استعفا دادند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت سال گذشته ۸۰ هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا و غبار جانشان را از دست دادند. همچنین منابع خبری از بستری شدن تعداد زیادی از شهروندان اهوازی در روزهای اخیر به دلیل مشکلات تنفسی خبر دادند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: