آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 بهمن ماه 1393 = 31-01 2015

خانوارهای بازنشسته زیر خط فقر هستند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه درآمد بسیاری از خانوارهای بازنشسته کشور پایین تر از خط فقر است، گفت: دولت باید با درک مسائل خانوارهای بازنشسته کشور، میزان عیدی پایان سال بازنشسته ها را بالا تعیین کند و برای جلوگیری از افزایش نقدینگی ناشی از انجام این مهم صرفه جویی در برخی از هزینه ها را لحاظ کند.

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرگزای خانه ملت درباره ضرورت تلاش برای فراهم آوردن رفاه اقتصادی خانوارهای ایرانی گفت: توجه به مولفه های اقتصادی مانند کنترل نقدینگی در جامعه یک ضرورت بوده اما در انجام این مهم باید موضوعاتی نیز لحاظ شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پذیرفت امروز اقتصاد اکثریت خانوارهای بازنشسته در کشور به دلیل شرایط اقتصادی با مشکلاتی روبرو شده، بنابراین باید خانوارهای بازنشسته را تحت حمایت پولی و مالی قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بخشی از موضوعات اجتماعی مانند تقویت مالی خانوارهای بازنشسته اولویت دارد بنابراین نباید تحت تاثیر موضوع آثار نقدینگی در جامعه از حمایت اقتصادی خانوارهای بازنشسته طفره رفت.

ندیمی با بیان اینکه حقوق ماهیانه اکثریت بازنشسته ها در کشور به اندازه ای پایین بوده که حتی شامل مالیات نمی باشد، گفت: بازنشسته ها در مقایسه با شاغلین از مزایایی مانند پاداش، کارانه و حق ماموریت برخوردار نبوده، این موضوعات در حالی بوده که بازنشسته در نظام دینی و ایرانی با دنیا تفاوت دارد و معمولا هزینه های خانوارهای بازنشسته به دلیل وجود موضوعاتی مانند مهمان داری بیشتر است بنابراین ضرورت ایجاب می کند مسئولان این واقعیت های اقتصادی و اجتماعی را درک کنند.

وی افزود: دولت باید با درک مسائل خانوارهای بازنشسته کشور، میزان عیدی پایان سال بازنشسته ها را بالا تعیین کند و برای جلوگیری از افزایش نقدینگی ناشی از انجام این مهم راهکارهایی مانند صرفه جویی در برخی از هزینه ها را لحاظ کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه درآمد بسیاری از خانوارهای بازنشسته پایین تر از خط فقر است، یادآور شد:توجه به مسائل اقتصادی خانوارهای بازنشسته در برخی موارد حتی مهم تر از جامعه شاغلین بوده به دلیل اینکه بر اساس قانون به کارگیری بازنشسته در شغل دیگر ممنوع است که این موضوعات مانع از افزایش درآمد این قشر می شود.



عواس January 31, 2015 01:15 PM

پدر من جز بازنشستگان نیروهای مسلح هست واقعن ما را بخاک سیاه نشانده اند این حکومت اشغالگر ایران اما وضع بازنشستکان سپاه خوب است چون به ازای هر تولد ۱۴ معصومشان ! و عیدعای عربی غدیر و قربان و یک فیش عیدی سپاه به بازنشستگان سپاه میدهد و این غیر از بنهای خرید میلیونی است که به مناسبتهای مختلف به نیروهای مزدور خودش میدهد ضمنن آبقای روحانی اگه قبول نداری چند تا بازنشسته نیروهای مسلح تو خانواده شما هست از آنان بپرسید چه بلایی سرشان اورده اید انشا ا حقمان را حکومت سکولار بعدی خواهد داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


عباس January 31, 2015 03:31 PM

آقای ابوذر ندیمی دفعه پیش که شما خواستید به بازنشسته گان کمک کنید سعید مرتضوی را به ریاست سازمان تأمین اجتماعی قرار دادید و همانگونه که خودتان می دانید پولهای تأمین اجتماعی را مانند خیرات در مجلس و بسیج پخش کرد و سازمانهای پولساز تأمین اجتماعی را به بابک زنجانی بخشید و خودش و خانواده اش همه میلیاردر شدند پس خواهش می کنیم دیگر برای بازنشستگان نسخه جدید نپیچید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: