آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 بهمن ماه 1393 = 01-02 2015

لاریجانی: شکست مذاکرات/بزرگترین اشتباه اوباما

صداوسیمای رژیم: رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز گفت: اوباما مسئول شکست مذاکرات هسته ای است

علی لاریجانی گفت: اوباما در بیانات اخیر خود گفته است ما به ایران فشار می آوریم تا ایران نظر ما را در بحث هسته ای قبول کند لذا نمایندگان محترم توجه کنید عبارت ایشان چیست "فشار می آوریم تا ایران نظر امریکا را در بحث هسته ای بپذیرد"، حالا مقصود آنها از مذاکره با ایران روشن‌تر شده است، آنها می گویند باید تسلیم خواست ما شوید در حالی که در کجای دنیا به این رفتار می گویند مذاکره؟

وی ادامه داد: البته روشن است که اوباما به دلیل ضعف و گرفتاری داخلی نمی‌تواند در مقابل انعطاف‌های معقول دولت و ملت ایران تصمیم عاقلانه بگیرد و می‌خواهد ایران یا تسلیم خواسته‌های نامربوط آنها شود یا مذاکرات با شکست مواجه شود، اوباما باید به‌روشنی بداند ملت ایران تسلیم نخواهد شد.

لاریجانی افزود: ایشان با این نوع سیاست غلط در مذاکرات مسئول شکست مذاکرات است که تصور کرده می تواند هزینه ضعف خود را در حل مشکلات داخلی به طرف ایران منتقل کند.

پس از بیان این اظهارات لاریجانی، نمایندگان مجلس با شعار «مرگ بر آمریکا» موضع ریاست مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای را تایید کردند.


بزرگترین اشتباه اوباما هنوز در راه است

سناتور لیندزی گراهام از اعضای ارشد سنای آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز، با انتقاد از سیاست اوباما در قبال رژیم تهران گفت: بزرگترین اشتباه هنوز در راه است، اگر ما به مسیری که با رژیم ایران قرار داریم ادامه دهیم، آنها به توانمندی اتمی مانند کره شمالی دست خواهند یافت.

در همین رابطه روزنامه واشنگتن پست نوشت: نخستین گام در جهت دستیابی به یک توافق هسته ای نهایی با رژیم ایران این است که امتیازات هسته‎ای تازه ای به تهران داده نشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این روزنامه در شماره امروز خود در مقاله ای به قلم "مایکل سینگ"، مدیر موسسه سیاست خاورنزدیک واشنگتن نوشت: دولت آمریکا باید به دنبال این باشد که بر سر شرایط یک توافق خوب و قابل قبول هسته ای با رهبران کنگره به توافق برسد.

واشنگتن پست نوشت: همزمان، رژیم ایران باید متقاعد شود که گزینه بدیل، مواجهه با فشارهایی است که به مراتب از آنچه اکنون تصور می کند سنگین تر خواهد بود. برای تحقق این هدف، آمریکا و شرکایش در مذاکرات هسته‌ای باید متعهد شوند که طرح اقدام مشترک را مجددا تمدید نخواهند کرد.

این روزنامه نوشت: آنها باید به رژیم ایران هشدار بدهند که اگر در مهلت مقرر توافق نهایی به دست نیاید، امتیازات داده شده پس گرفته می‌شود و تحریم ها مجددا برقرار می شوند و با هرگونه اقدام و فعالیت رژیم ایران برای بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه به جای مصالحه، مقابله خواهد شد.

این منبع نوشت: رئیس جمهور آمریکا درست می‌گوید که اگر ما می‌خواهیم مذاکره کنیم، باید با حسن نیت مذاکره کنیم -- اما نه تا ابد.



omid January 31, 2015 04:22 PM

اینها چقدر مردم را احمق و بی اطلاع به حساب میاورند آمریکا راحت بگوید ایران و ملاها میتواند اتم داشته باشد که تا حالا این زدو بند انجام شده ست شرم به آنها که ژست حقوق بشر میگیرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Nima February 1, 2015 07:29 PM

یک اقلیت حاکم دزد تندرو که هیچ برنامه ای برای کشورایران ندارد غیر از سرکوب و چماق و زندان و اعدام و متهم کردن اکثریت بجان امده ودر خارج هم بدنبال تنش و ترور و ماجراجویی و صدور بمب و موشک!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: