آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 بهمن ماه 1393 = 01-02 2015

اجرای طرح تمرين مقابله با خرابكاری در فردو

جوان آنلاین (پاسداران): طرح تمرين مقابله با هرگونه خرابكاري احتمالي با نام مرصاد شامگاه 10 بهمن‌ماه جاري مصادف با ميلاد فرخنده عالم آل محمد(ص)، حضرت امام حسن عسكري(ع) بدون اعلان قبلي در سايت غني‌سازي فردو(شهيد عليمحمدي) با موفقيت برگزار شد.

هدف از برگزاري اين طرح ارزيابي ميزان آمادگي و هوشياري نيروها، تجهيزات، نحوه و سرعت واكنش به تهديدات احتمالي و افزايش مهارت آنها اعلام شد.

طرح «مرصاد» با فراخوان متخصصان و تحت تدابير دكتر علي اكبر صالحي، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي و برنامه‌ريزي‌ معاون حفاظت و امنيت هسته‌اي و رئيس كميته پدافند غيرعامل سازمان انرژي اتمي در حالي انجام شد كه با هماهنگي همه جانبه درون و برون سازماني و مسئولان استان قم و همچنين سازمان پدافند غيرعامل كشور با درنظرگرفتن بدترين حالت نوع تهديد به اجرا گذاشته شد.

شايان ذكر است براساس برنامه‌ريزي‌ها و دستورالعمل‌هاي تدوين شده در كميته پدافند غيرعامل و مديريت بحران سازمان تمامي تيم‌هاي مقابله كه متشكل از نيروهاي عملياتي حفاظت و امنيت هسته‌اي سازمان انرژي اتمي، همراه با تيم‌هاي فني و مهندسي، امداد و آتش نشاني سايت فردو بودند با موفقيت كامل اقدامات خود را انجام و پاسخ بسيار سريع و قاطع به اقدامات دشمن فرضي دادند.

بر اين مبنا سازمان انرژي اتمي جمهوری اسلامی ايران با اقداماتي نظير اين طرح در حوزه پدافند غيرعامل اين پيام را به ملت هميشه همراه و انقلابي ايران اسلامي مي‌رساند كه بحمدالله خادمان شما در صنعت هسته‌اي كشور آمادگي كامل براي دفع، مقابله و مديريت هر حادثه‌اي را دارند.

لازم به يادآوري است كه براساس سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در حوزه پدافند غيرعامل كه در دستور كار تمامي ارگان‌ها و دستگاه‌هاي نظامي و اجرايي كشور قرار گرفته است، در اين مدت اقدامات و فعاليت‌هاي چشمگيري در حوزه صنعت هسته‌اي صورت گرفته، ليكن ايجاد آمادگي در سايت هسته‌اي فردو را شايد بتوان يكي از مهم‌ترين و مؤثرترين اقدامات پدافند غيرعامل كشور دانست كه بازدارندگي جهت هرگونه حملات خصمانه معاندان را در بالاترين سطح ايجاد نموده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: