آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 بهمن ماه 1393 = 01-02 2015

پرونده دلالان ارز به شورای امنیت‌ملی می‌رود

یک مقام بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که پیرو ابلاغ دستورالعمل مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌هاو الزام بانک مرکزی به اعلام نرخ های ارز از سوی کانون صرافان، چه برخوردی با دلال‌های سبزه میدان و پاساژ افشار که روزانه با تجمع در این اماکن به نرخ گذاری می پردازند، خواهد شد؟ گفته است: با توجه به ابلاغ این دستورالعمل دیگر کسی نباید این کار را انجام دهد چراکه جرم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه همانطور که افراد به راحتی نمی توانند در ملاء عام مرتکب جرم شوند و امور خلاف را انجام دهند در بازار ارز هم عده ای نمی توانند نرخ تعیین کنند و ارز بفروشند، تصریح کرد: بنابراین دیگر افراد نباید در بازار ارز به این شکل فعالیت کنند.

کامیاب البته چند روز بعد از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که چرا باوجود ابلاغ بخشنامه مذکور کماکان دلال‌ها در بازار ارز نرخ را تعیین می کنند، گفت که جمع آوری دلال‌های بازار ارز وظیفه بانک مرکزی نیست و نیروی انتظامی باید اینکار را انجام دهد.

گفتنی است که کسب اطلاع از بازار ارز حکایت از آن دارد که فعلاً نیروی انتظامی دخالتی در این بازار انجام نداده و علت آنرا هم عدم دریافت بخشنامه یا ابلاغیه از سوی مسئولان بالادستی می داند.

هرچند پرس و جوی خبرنگار ما از بانک مرکزی هم این استدلال را تقویت کرد چراکه بانک مرکزی در تلاش است پرونده برخورد با دلال‌های ارزی را به شورای امنیت ملی ببرد تا برخورد با این دلال‌ها "تکلیفی" برای نیروی انتظای شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: