آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 بهمن ماه 1393 = 01-02 2015

الگوی کره شمالی؛ سخنان تامل برانگیز یک سپاهی

روزآنلاین: سردار پاسدار محمدحسین نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران در مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی بسیج که در لرستان برگزار شده بود، اعلام کرد: "کره‌شمالی، به کشور نقاشی‌های زیبا شهرت دارد. در تمام متروهای کره شمالی نقاشی‌هایی از مقاومت مردم کره شمالی وجود دارد."

خبرگزاری تسنیم که گفته می‌شود وابسته به شخص محمدحسین نجات است، در گزارشی که از این سخنرانی منتشر کرد، اظهارات مربوط به کرده شمالی را حذف نمود.

گرچه متن کامل اظهارات معاون فرهنگی سپاه منتشر نشده است، اما از همین خلاصه‌های منتشر شده نیز می‌توان رویکرد کلی نهادهای نظامی-امنیتی را دریافت کرد.

محمدحسین نجات، از اواخر شهریور ماه گذشته به معاونت فرهنگی سپاه پاسداران منصوب شد. گفته می‌شود که نام اصلی او محمدحسین زیبائی‌نژاد است که در طول دو دهه گذشته از عوامل امنیتی در سپاه پاسداران بوده است. خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، توسط او مدیریت می‌شود. همچنین سایت سحام نیوز که نزدیک به مهدی کروبی است، پیش از این او را از طراحان حصر رهبران جنبش سبز ، خوانده بود.

به نظر می‌رسد که اظهارات معاون فرهنگی سپاه پاسداران، هم نمایشی از رویکرد این نهاد نظامی در برابر تحولات فرهنگی ایران است و هم اشارات کوتاه او به کره شمالی و "نقاشی‌هایی از مقاومت مردم کره شمالی" که در مترو وجود دارد، الگوی آنها در کشورداری را نیز آشکارتر از گذشته فاش می‌کند.



هلو February 1, 2015 07:55 PM

پاسدار محمد حسین نجات، کی ما از دست کله پوکهایی مثل تو نجات پیدا کنیم۰ اگر مملکت ما شبیه به کره شمالی شود تو اول از همه فرار خواهی کرد چون دیگه نمیتوانی دم به ساعت پاشی بری بانکوک خوش بگذرانی و یا بری دم به ساعت به رستوران چلوکباب مجانی به رگ بزنی، ای مفت خورچرت و پرت گو۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: