آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 اسفند ماه 1393 = 21-02 2015

تائید شد: اعدام جنایتکارانه دو برادر زندانی سیاسی

اداره اطلاعات شهرستان مهاباد خبر اعدام علی و حبیب افشاری را به خانواده آنها اعلام کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رشید افشاری، برادر علی و حبیب دو زندانی اعدام شده به کمپین گفت" که در پی پیگیری خانواده ام، اداره اطلاعات ضمن تایید اجرای حکم بردارانم، گفته اند که سه زندانی سیاسی دیگر هم همراه علی و حبیب اعدام شده اند. که هنوز معلوم نشده است که سه زندانی دیگر چه کسانی هستند.

این عضو خانواده افشاری افزود: اداره‌ی اطلاعات هنوز حاضر به‌ تحویل جنازه‌ برادرانم نیست به‌ خانواده‌ام را تهدید کرده‌ که‌ نباید اعلامیه‌ ترحیم را در سطح شهر انتشار دهند، اما خانواده‌ ام بدون توجه‌ به‌ این تهدیدات اقدام به‌ برگزاری مراسم ختم نموده‌اند.

ماموران اطلاعات به خانواده افشاری گفته‌اند: «بدون ایجاد سرو صدا و حاشیه مراسم سوگواری را برگزار کنید.»


علی و حبیب افشاری

علی افشاری متولد سال ۱٣۵۹، به همراه برادرش حبیبالله افشاری متولد ۱٣۶۷، اهل روستای گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد هستند که در اوایل سال ۱٣۹۰، توسط سپاه پاسداران و نیروهای وزارت اطلاعات در شهرهای بوکان و مهاباد بازداشت شدند.

آن‌ها پس از ۷۵ روز بازجویی‌های مداوم پس از تحمل شکنجه‌های جسمی و روانی در بازداشتگاهای اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه، ابتدا به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده و سپس در دی‌ماه ۱٣۹۰، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد، به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در کومله یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت، به اعدام محکوم شدند. حکمی که در شهریور‌ماه ۱٣۹۰، در شعبه ٣۲ دیوان عالی کشور تایید شد.

هنوز از سرنوشت قطعی سامان نسیم، سیروان نژاوی، یونس آقایات و ابراهیم شاپوری خبری قطعی در دست نیست. و اخبار ضد و نقیضی به نقل از این خانواده و خانواده‌های دیگر در گفتگو با رسانه‌ها و برخی از فعالان حقوق بشری و روزنامه‌نگاران مستقل منتشر می‌شود و همین امر احتمال بازی رسانه‌ای و نقش مشکوک و احتمالی وزرات اطلاعات را در این باره بالا برده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: