آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 اسفند ماه 1393 = 25-02 2015

روحانی رفع حصر کرد، رایگان، بی دردسر

منصور امان

حُجت الاسلام حسن روحانی وعده ی خارج کردن رهبران "جُنبش سبز" از حصر را داده بود و اینک اطرافیانش مُژده می دهند که او حُجت الاسلام مُحمد خاتمی را از حصر خارج کرده است.

چند روز پس از اعلام بایکوت رسانه ای رییس جمهور پیشین "نظام" از سوی دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی و سپس تایید آن از سوی حُجت الاسلام اژه ای، سُخنگوی قُوه قضاییه، آقای روحانی با ارسال تسلیت نامه ای به حُجت الاسلام خاتمی که در خبرگزاری رسمی دولت و نیز وبگاه ریاست جمهوری انتشار یافت، تصمیم مزبور را به گونه آشکار و نمایشی نادیده گرفت.

آقای اژه ای تصمیم به بایکوت رییس "دولت اصلاحات" را به "شورای عالی امنیت ملی" نسبت داده؛ اُرگانی که آقای حسن روحانی ریاست آن را عُهده دار است. بنابراین، او با اقدام رسانه ای خود یا به طور رسمی مُصوبات عالی ترین اُرگان امنیتی "نظام" را زیر پا گذاشته است و یا ادعای آقای اژه ای واقعیت ندارد و تصمیم مزبور فاقد سرچشمه قانونی است.

با توجه به سُکوت دستگاه قضایی در برابر اقدام آقای روحانی و وبگاه های مُنتشر کننده پیام وی، چنین می نماید که طرح بایکوت آقای خاتمی را نیز باید در چارچوب آن دسته از جدالهای داخلی حُکومت جای داد که خارج از چارچوبهای رسمی و قانونی جریان می یابد. در همین حال شایان یادآوری است که حُجت الاسلام خاتمی در تیر ماه سال جاری، "ممنوع البیان و ممنوع التصویر" بودن خود از سوی "شورای عالی امنیت ملی" را تکذیب کرده بود.

از این رو، طرح علنی "حصر" آقای خاتمی که تا مدت کوتاهی پیش از این نیز ناشناخته بود، در مُناسب ترین زمان برای آقای روحانی صورت می گیرد. او در حالی که به سمت کسب وزنه سنگین تری در انتخابات آتی مجلس مُلاها خیز برداشته، با انتقادها و نارضایتی بدنه اجتماعی "اصلاح طلبان" و "جُنبش سبز" روبرو است که او را به مُماشات و دست نزدن به تلاش جدی برای پایان حبس خانگی خانُم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی مُتهم می کنند.

در این راستا، "رفع حصر" از آقای خاتمی، امتیاز تبلیغاتی رایگان و بی دردسری است که جناح میانه حُکومت در کیسه می گذارد و زیر پرچم آن، با هدف جلب رضایت تماشاچیان، سوار خود را به میدان جنگ البته اشتباهی می فرستد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: