آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 اسفند ماه 1393 = 25-02 2015

رفسنجانی؛ وخامت اوضاع با رهبر خودکامه

به گزارش روزآنلاین، فائزه هاشمی دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو گفته: وضعیت آزادی در ایران از زمان انتخاب روحانی وخیم‌تر شده است.

سئوال: اکنون که یک و سال و نیم از انتخاب رییس جمهور حسن روحانی می گذرد، وضعیت روحی مردم ایران چگونه است؟

مردم انتظار بسیاری از حسن روحانی دارند. امروز ایرانیان به طور کامل ناامید نشده اند، ولی امیدشان نسبت به قبل کمتر شده. با این حال، رییس جمهور روحانی برنامه‌ای ارائه کرده که مسایل را، به ویژه در حوزه اقتصادی، پیش ببرد ولی مشکل، فوق محافظه کاران هستند که چوب لای چرخ او می کنند. هدف آنها روشن است: آنها نمی خواهند که او موفق شود. بدین ترتیب، مردم ایران باز هم نا امیدتر از قبل خواهند شد. فراموش نکنید که رییس جمهور در جمهوری اسلامی قدرت واقعی را در اختیار ندارد، چرا که قدرت اصلی در دستان رهبر انقلاب است و او نیز ازسوی فوق محافظه کاران حمایت می شود.

آیا آزادی‌های فردی یا آزادی مطبوعات که در زمان رییس جمهور سابق محمود احمدی نژاد به شدت افول کرده بود، اکنون بهتر شده است؟

در این زمینه وضعیت از زمان انتخاب آقای روحانی وخیم تر شده. اکنون شاهد آن هستیم که روزنامه‌ها توقیف می‌شوند و روزنامه‌نگاران و مخالفان سیاسی پشت میله های زندان می افتند. اینکه حکومت به عنوان مثال می گوید مطبوعات از محمد خاتمی چیزی نگویند و ننویسند، عملی کاملاً غیرقانونی است. و این درحالی است که وی هیچ گاه خواستار تغییر حکومت نشده. یا زمانی که در اصفهان، روی صورت چندین زن اسید می‌پاشند، هیچ کس دستگیر نمی شود، این به هیچ وجه نشانه خوبی نیست.

آیا فکر می کنید توافقی میان جمهوری اسلامی و کشورهای غربی حاصل شود؟

در این خصوص نیز امیدها کاهش یافته است. باراک اوباما در کل از مذاکره سخن می‌گوید، ولی گاهی از فرمول‌هایی مانند "تمامی گزینه ها روی میز است" استفاده می‌کند تا اشاره ای به حملات نظامی احتمالی باشد. این موضع‌گیری در ایران باعث تقویت مواضع کسانی می‌شود که دشمن چنین توافقی محسوب می‌شوند. ازسوی دیگر، روحانی هر کاری می‌کند تا با رعایت خطوط قرمز تعیین شده ازسوی رهبر به توافق دست یابد. ولی هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، یأس و نا امیدی مردم نیز بیشتر می‌شود.



سهراب February 25, 2015 10:09 PM

فائزه خانم خودش را به نا آ گاهی می زند شاید هم واقعا نا آگاه هست که اکثریت جامعه سالهاست که از کل نظام جمهوری اسلامی نه تنها نا امید شده بلکه پی به ماهیت این نظام هم برده است فائزه خانم اگر یکم از وقتی را صرف لذت بردن از پول های دزدی پدرش می کند به اخبار اختصاص بدهد قطعا آگهیش بیشتر می شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: