آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 اسفند ماه 1393 = 25-02 2015

ترکیه هکر ایرانی را تحویل آمریکا داد

دولت ترکیه یک دانشجوی هکر ایرانی که متهم به سرقت نرم‌افزار یک شرکت آمریکایی است را تحویل مقامات پلیس فدرال داده است.

به گزارش روزنامه دیلی‌صباح ترکیه، نیما گلستانه، یک دانشجوی ۲۹ ساله، در ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) در استانبول به مقامات آمریکایی تحویل داده شد.

گلستانه که پلیس بین‌الملل نیز "اخطار قرمز" درباره وی صادر کرده بود به ورمونت آمریکا منتقل شد، جایی که قاصی یک دادگاه دستور بازداشتش را صادر کرده است.

پلیس ترکیه این هکر را در دسامبر ۲۰۱۳ در منطقه توریستی سلطان احمد در استانبول دستگیر کرده بود. وی در صورت اثبات جرم ممکن است با ۳۰ سال زندان مواجه شود.

اسناد قضایی نشان می‌دهند گلستانه متهم است از راه دور به کامپیوترهای یک شرکت آمرکایی در ورمونت دسترسی یافته و یک نسخه کامل از نرم‌افزار این شرکت را بین آوریل ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳ به سرقت برده است. این نرم‌افزار در تحلیل و طراحی آیرودینامیک مورد استفاده قرار گرفته و معمولا بین ۴۰ هزار تا ۸۰۰ هزار دلار قیمت دارد.

دولت ترکیه پس از اینکه وی را برای چندین ماه تحت بازداشت قرار داده بود در اقدامی ناگهانی تصمیم گرفت وی را تحویل آمریکایی‌ها دهد، تا شاید به دولت اوباما نشان دهد که دولت احمد داوداوغلو معاهدات استرداد متقابل را جدی گرفته و امیدوار است که وی نیز مقابله به مثل کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: