آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 اسفند ماه 1393 = 26-02 2015

افزایش ۵۰۰ درصدی سرطان در استان خوزستان

خبرگزاری هرانا – معاون سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان، از افزایش ۵۰۰ درصدی سرطان از سال ۷۵ تا ۹۱ در این استان خبر داد و گفت: سرطان یکی از بحران‌های عظیم کشور است.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا؛ کاوه جاسب روز سه شنبه در حاشیه سفرنامه سلامت و امید در شهرستان رامهرمز خوزستان در جمع خبرنگاران افزود: سرطان ریه، معده و خون از شایع‌ترین سرطان‌ها در این استان است.

وی از همکاری هلال احمر این استان با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بمنظور ساخت مرکز درمانی و پژوهشی برای بیماران سرطانی خبر داد و گفت: در صورت همکاری شهرداری اهواز، زمینی به مساحت ۲۷ هکتار بمنظور ساخت این مرکز در نظر گرفته شده است.

جاسب با بیان اینکه اکنون سیل و زلزله تنها بحران‌های کشور نیست، افزود: مسوولان باید برای پیشگیری و کنترل سرطان، چاره اندیشی کنند.

وی تاکید کرد: در صورت ساخت این مرکز درمانی، این مرکز به یکی از مراکز پژوهشی و درمانی در حوزه سرطان در منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

این متخصص خون و سرطان کودک گفت: در صورت ساخت این مرکز، صلیب سرخ جهانی نیز در تامین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز می‌تواند به ما کمک کند.

زاهد رضایی مفرد مسوول شعبه جمعیت هلال احمر در رامهرمز نیز با بیان اینکه این شهرستان مرکز امداد ونجات جاده‌ای ندارد، گفت: سه مرکز امداد ونجات به همراه سه خودرو امدادی از ضروریات امداد رسانی به مردم این شهرستان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: