آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 اسفند ماه 1393 = 28-02 2015

داعش؛ پاسخ قاطع غرب به بشار اسد و همدستش

معاون وزیر خارجه آمریکا: تنها به این دلیل که رژیم ایران سعی در متوقف کردن داعش دارد و ما نیز همین سعی را داریم، به این معنا نیست که فعالیت‌های‌مان را با یکدیگر هماهنگ می‌کنیم. هیچ معامله بزرگی با رژیم ایران در کار نیست. ما به خوبی و وضوح می‌دانیم که رژیم ایران در منطقه چه می‌کند.

کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس اعلام کردند که بشار اسد در سوریه آینده ‌ای ندارد و باید از قدرت کنار برود.

این موضع‌گیری قاطع غربیها درست یک روز پس از سفر چند نماینده پارلمان فرانسه به دمشق و دیدار آنان با دیکتاتور سوریه که نخست فرانسه وی را قصاب توصیف کرد، اعلام شده است.

وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در بیانیه ای با اشاره به تلاش های رژیم دمشق برای اعاده حیثیت بشار اسد نوشته اند: در رسانه‌های غربی، بشار اسد می‌کوشد با بهره گیری از وحشت پراکنی افراطگرایان، خود را همچون سدی در برابر از هم پاشیدگی اوضاع بنمایاند و بنظر می رسد کسانی هم نسبت به این ادعا حساس شده اند؛ این کسان فکر می‌کنند که در مقابله با ترور، خودکامگی بر فروپاشی ارجحیت دارد.

به گزارش رادیو فرانسه، در ادامه بیانیه مشترک دو وزیر آمده است: پیشنهاد کردنِ بشار اسد همچون راه حلی علیه افراطگرائی، بدفهمی از علل رشد رادیکالیزم در منطقه است. بعد از 220هزار کشته و میلیون‌ها آواره، تصور اینکه اکثریت مردم سوریه بپذیرند که بار دیگر زیرِ چتر قدرت کسی که مسبب این فجایع است تجمع کنند، توهمی بیش نیست.

این بیانیه می افزاید: ما برای تأمین امنیت ملی خودمان باید تکلیف خود را با داعش یکسره کنیم، ولی برای اینکار ما به همکاری با یک دولت متحد احتیاج داریم که در جریان یک تعامل سیاسی میان نیروهای مختلف سوری ایجاد شود، چنین دولتی باید بخش‌هائی از ساختار رژیم فعلی را با نمایندگان میانه‌رویِ اپوزیسیون همراه سازد. برای ما روشن است که بشار اسد در چنین کادری نمی گنجد.

از سوی دیگر تلویزیون سی.ان.ان به نقل از مقام‌های آمریکايی گزارش داد که باراک اوباما به این نتیجه رسیده است که پیروزی بر داعش بدون برکناری بشار اسد ناممکن است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفته: سوریه به ثبات نمی‌رسد مگر این‌که بشار اسد که مشروعیت خود را از دست داده از قدرت کنار برود.


هیچ معامله بزرگی با رژیم ایران در کار نیست

از سوی دیگر معاون وزیر خارجه آمریکا گفته: تنها به این دلیل که رژیم ایران سعی در متوقف کردن داعش دارد و ما نیز همین سعی را داریم، به این معنا نیست که فعالیت‌های‌مان را با یکدیگر هماهنگ می‌کنیم.

وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفتگوهای هسته ای، روز جمعه در مؤسسه کارنگی، یک اندیشکده آمریکایی، در پاسخ به سؤالی درباره تبعات احتمالی یک توافق هسته‌ای برای نقش رژیم تهران در منطقه گفت: هیچ معامله بزرگی با رژیم ایران در کار نیست. مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای است و ما کاملا درباره آنچه که در منطقه رخ می‌دهد، آگاه هستیم.

وی افزود: ما به خوبی و وضوح می‌دانیم که رژیم ایران در منطقه چه می‌کند و به همین دلیل برای امنیت و ثبات منطقه بسیار نگرانیم.



homa February 27, 2015 05:01 PM

حاج اوباما میخواستی صبر کنی دوره سوم رئیس جمهوری بشاراسد حرف بزنی اهان اخه نزدیک چندماه برفتن ات رسیده بابا برو گلف بازی ات راکن بزدل سیاسی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Faramarz February 28, 2015 09:13 AM

داعش یکی از خطرناکترین و کثیفترین تروریستهای جهان هستند ولی برای از بین بردن جمهوری اسلامی های کوچک که آخوندهای ایران در منطقه درست کردن از جمله عراق ایجاد شدن آخوندهای ایران میدانند بلاخره در ایران یک شورش بزرگ راه میافته اینها میخوان برای آن روز هزاران نیروی شیعه عراقی لبنانی بیاورند و مردم ایران رو قتل عام کنند داعش خطرناکترین دشمن جمهوری اسلامی است و آخوندها بشدت ازشون وحشت دارن اگر از نیروهای قدس کسی رو بگیرن میاندازن در قفس آتش میزنند مکانهای شیعه که آخوندها با میلیاردها دلار پول مردم ایران ساختن را ویران میکنند حالا یک موجوداتی مثل خود آخونهای ایران آفتادن جان خودشون چرا پاسدارهای ایران نمیروند بجنگ داعش چون جرات ندارن آمریکا واروپا هم باید صدها کشته بدن این داعش بلاخره به مقعر شیعه ها در عراق خواهند رسید وباید دید چی از گور امامان جمهوری اسلامی باقی میمونه

گزارش یا اعتراض به این نظر


اکبر February 28, 2015 09:36 AM

اوبامای بزدل و ترسو به اون نتیجه نرسیده بلکه اوپوزسیون و ارتش ازادی سوریه صراحتا به اوباما گفتن که اگه بشاراسد وحشیو خون اشامو خونخوار کنار نره و گورشو گم نکنه، ما هرگز در جنگ علیه داعش با امریکا همکاری نخواهیم کرد سی ان ان فکر کرده مردم دنیا گوسفندن هیچی حالیشون نیس نه جانم اتفاقا همه همهچیو میدونن این اوباما و تیم اوباماس که به شدت بزدل و همکار جمهوری اسلامی هستن ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: