آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 اسفند ماه 1393 = 26-02 2015

دیپلمات آمریکايی: یک مانع دیگر بر سر راه توافق اتمی

سفیر آمریکا در عربستان گفته: رژیم ایران در امور کشورهای منطقه دخالت می کند و برای رسیدن به توافق هسته ای باید موضع خود را تغییر دهد. تحریمها هم هرگز لغو نمی شود، مگر آنکه مطمئن شویم که رژیم ایران یک قدرت هسته ای نخواهد شد.

صداوسیمای رژیم: به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی، جوزف واستفال سفیر آمریکا در ریاض میهمان برنامه «جهان از دیدگاه عربستان» درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت:« من تعجب می کنم که ایران به این صورت آشکار در امور کشورها از جمله سوریه از طریق حزب الله و در عراق و در کشورهای دیگر مداخله می کند. من تعجب می کنم چرا موضع دیگری اتخاذ نمی کند، تا به توافق هسته ای دست یابد چون این موضع به این کشور کمک نمی کند که به راه حلی با پنج کشور بزرگ دست یابد.

وی افزود: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بارها تاکید کرد این مذاکرات برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته ای است، زیرا این قدرت نه تنها تهدیدی برای آمریکا به شمار می رود، بلکه عربستان سعودی و همه کشورهای منطقه را هم تهدید می کند.

وی اضافه کرد: این مسئله بر امنیت منطقه تاثیر منفی دارد. از این رو، ما اصرار داریم که آنان به سلاح هسته ای دست نیابند و امیدواریم به توافقی درباره این مسئله دست یابیم. باراک اوباما گفت تنها توافقی مورد قبول واقع می شود که تضمین کند ایران به قدرت هسته ای تبدیل نمی شود.

این دیپلمات آمریکايی گفت: به نظر من برای ایران دشوار است از این پس در امور کشورها دخالت کند، زیرا اوضاع اقتصادی این کشور وخیم است. از این رو، تحریم ها هرگز لغو نمی شود مگر آنکه مطمئن شویم ایران موافقت کرده قدرت هسته ای نشود».



احمد February 26, 2015 02:00 PM

بیچاره سفیر امریکا تو عربستان خواب مونده تا حالا متوجه نشده که اربابش حاج حسین ایت الله اوباما تا حالا چندین بار به معشوقش تو تهران نامه نوشته که اقا جان تمومه خاورمیانه مال شما فقط تورو خدا بمب اتمی درست نکنید ! ! سفیر امریکا تو عربستان تا حالا نفهمیده که ملا ها سرخود درحال اشغال منطقه نیستن بلکه معشوقشون تو کاخ سفید یعنی ایت الله اوباما چراغ سبز داده که برید کل منطقه رو بگیرید و فقط بمب اتم درست نکنید اما غافل از اینکه مللا ها هم کل منطقه رو میرن اشغال میکنن هم بزودی اولین بمب اتمی شونو ازمایش خواهند کرد اون موقعس که تازه ایت الله اوباما متوجه خواهد شد که چه اشتباه وحشتناکی کرده که دیگه خیلی دیره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: