آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 اسفند ماه 1393 = 26-02 2015

سرکرده نظامی: برای رستگاری باید به ولایت اقتدا کنیم

سومین همایش سراسری پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سالن شهید چمران سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امیرسرتیپ کیومرث حیدری، جانشین نیروی زمینی ارتش در این همایش با اشاره به واژه‌هایی همچون قدرت و اقتدار بیان کرد: قدرت در قرآن به عنوان یک صفت از آن نام برده شده است، بنابراین صفت بدی نیست. اما آنچه که امروز قدرت را با نگاه بد مواجه کرده، استفاده نادرست از آن است. همچنین اقتدار نیز در سایه قدرت است و در لغت به معنای توانایی و قدرت به دست آمده است. بدون شکل اگر در دوران دفاع مقدس تلاش و مجاهدت‌هایی صورت نمی‌گرفت اقتداری نیز حاصل نمی‌شد.

وی افزود: امروز ایران جزو کشورهای مقتدر و قدرتمند است که این اقتدار در قالب مثلث ولایت، مردم و مکتب تولید شده است. از جمله مصادیق اثبات این حرف می‌توان به مذاکرات هسته‌ای و فعالیت 152 رسانه دیداری و شنیداری علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. هنگامی که به انقلاب‌های منطقه نگاه می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که هرکدام از آن‌ها به دلیل فقدان ولایت و رهبری از مسیرشان منحرف شده‌اند، اما هرگز از ارزش‌های انقلاب ما کاسته نشده است. برای همین برای رستگاری باید در مسیر شهدا باشیم و به ولایت اقتدا کنیم.

جانشین نیروی زمینی ارتش با اشاره به مبحث مدیریت و دانش یادآور شد: کسب، پردازش، انتقال و نگهداری چرخه مبحث مدیریت دانش است. دانش همواره به عنوان یک سرمایه باید نگه‌داری و تسهیل شود که متأسفانه ما به عنوان مسلمانان از این دانش کمتر استفاده کرده‌ایم، بنابراین اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید بستری برای ثبت مدیریت و دانش داشته باشیم. همچنین تجربه نیز از دیگر مولفه‌هایی است که باید به آن توجه داشت چرا که حاصل تعامل انسان و محیط است. چه خوب است که ما تجربه پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و اعضای نیروهای مسلح کشور را ثبت کنیم.

در ادامه سومین همایش سراسری پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سالن شهید چمران سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح برگزار شد، سردار علی محمدی‌فرد رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس که از زیرمجموعه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، در سخنانی یادآور شد: بیش از 750 هزار نفر بازنشسته نیروهای مسلح هستند. این ضرورت احساس می‌شود که برای بهره‌مندی از تجربه‌های آن‌ها و انجام کارهای مستشاری فرهنگی تجربه‌هایشان ثبت شود.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس رسیدگی به جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ذهنی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است چرا که دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی از تاریخ ایران به شمار می‌آید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: