آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 اسفند ماه 1393 = 26-02 2015

گزارش تکاندهنده از وضع هنرمندان مبتلا به سرطان

بهارنیوز: مراسم تشییع پیکر بهرام ریحانی صبح امروز -7 اسفند ماه- با حضور مسئولان هنری و هنرمندان تئاتری کشور در تالار وحدت برگزار شد.

ایرج راد به عنوان اولین سخنران پشت تریبون قرار گرفت. وی در حالی که بغضی در گلو داشت گفت‌: «بهرام هم از میان ما رفت، همین چند روز پیش بود که بهرام در مراسم تشییع مجید بهرامی با دستگاه اکسیژن آمد و امروز قابل باور نیست که آن انسانی که این همه تلاشگر بود، آن همه انرژی و توان داشت، اینجا آرامیده است.»

وی ادامه داد: «متاسفم، سرطان تبدیل به سرماخوردگی شده، یعنی همان‌قدر که انسان ها سرما می‌خورند، مردم این مملکت از سرطان از دنیا می‌روند و هیچ فریادرسی واقعاً وجود ندارد. الان مدتی است که به دلیل عدم پرداخت اقساط بیمه ایران، بیمه خانه تئاتر قطع شده است و بسیاری از دوستانی که دچار بیماری‌های خاص هستند، متاسفانه درمانشان یا متوقف و یا کند شده است. خاطرم است که بهرام ریحانی می‌خواست از چندی پیش شیمی درمانی‌اش را شروع کند، ولی متاسفانه به دلیل نبود پول و بودجه مانده بود که چه کند و خواهرش شاهد است که چه تلاش‌ها کردیم که این کار هر چه زودتر انجام شود.»

مدیرعامل خانه تئاتر بیان کرد:‌ «در تاریخ 15 بهمن ماه سال جاری نامه ای هم به علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشتم و خواهش کردم هر چه زودتر یک کمکی کنند، مرادخانی هم پیگیری کرد ولی منجر به نتیجه نشد و تنها کاری که توانستیم انجام دهیم این بود که به میزان کمی و به عنوان یک مسکن، مبلغی پرداخت شد و متاسفانه شیمی درمانی عقب افتاده بود و روزی که با خواهرش صحبت کردم گفت که وضعیت بهرام 20 درصد بدتر شده و باید در وضعیتی قرار بگیرد که دوباره شیمی درمانی را آغاز کند ولی متاسفانه خیلی طول نکشید.»

راد در سخنانش تاکید کرد: «الان خیلی از عزیزان هستند که دچار این بیماری هستند و گرفتارند و با نبود کمک، بودجه و امکانات روبه‌رو هستند. دیروز نامه‌ای به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشتم و از وی استمداد و تقاضای کمک کردم. ما کاری از دستمان بر نمی‌آید، فقط مردم باید کمک کنند .

وی همچنین اعلام کرد: «چند روز پیش یکی از عزیزانی که عضو خانه تئاتر است و خود بیماری ام اس دارد و شوهرش به چند سرطان دچار است تماسی با من گرفت و گفت حتی قاشق‌های خانه‌مان را فروخته‌ایم. چه کنیم؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: