آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 اسفند ماه 1393 = 26-02 2015

اعتراض شدید آلمان به "مسابقه کاریکاتور هولوکاست"

دولت آلمان و احزاب این کشور برگزاری مسابقات کاریکاتور هولوکاست در ایران را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

رادیو آلمان: سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان، در واکنش به برگزاری "مسابقات کاریکاتور هولوکاست" در ایران به خبرگزاری‌ها گفت:«ما با شگفتی بسیار از این واقعه مطلع شدیم.»

همزمان با وزارت خارجه، نمایندگان احزاب سوسیال دموکرات، چپ و سبزها در مجلس فدرال آلمان نیز فراخوان به برگزاری مسابقات کاریکاتور هولوکاست در ایران را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

فولکر بک، عضو حزب سبز‌ها و رئیس گروه پارلمانی آلمان / ایران در مجلس فدرال، در مصاحبه‌ای با نسخه اینترنتی هندلزبلات از این مسابقات به‌عنوان "فراخوان برای نفرت از یهودیان و نابودی آنان" نام برد و گفت که با این حرکت باید بسیار قاطع برخورد کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه "تهران تایمز" نوشته است که آثار برندگان جایزه هولوکاست در پایان این مسابقات در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

بر پایه گزارش خبرگزاری آلمان علاوه بر "خانه کاریکاتور تهران" بنیادی به نام "بنیاد فرهنگی سرچشمه" نیز از برگزاری مسابقات کاریکاتور پیرامون هولوکاست پشتیبانی کرده است. این بنیاد اعلام کرده که این مسابقات در پاسخ به چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام در مجله "شارلی ابدو" برگزار می‌شود.

بنیاد فرهنگی سرچشمه همزمان همان ادعای محمود احمدی‌نژاد را تکرار کرده است که تحقیق درباره واقعیت هولوکاست محدود شده و درباره ابعاد آن اغراق می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: