آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 اسفند ماه 1393 = 27-02 2015

ببینید جوان‌های هنرمند ما چقدر زود پیر می‌شوند

خبرگزاری ایلنا - علی رضا نادری نمایشنامه‌نویس و کارگردان با بیان این که بهرام ریحانی از [...] گریخت اظهار کرد: به خواهر او گفتم بهرام اگر نمی‌خواست نمی‌رفت و می‌توانست درد را تحمل کند اما مدت‌هاست که من فکر می‌کنم چرا ما به سرطان مبتلا می‌شویم. امروز ۶ میلیون ایرانی با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و باید به این نکته توجه کنیم.

این هنرمند و عضو هیات مدیره خانه تئاتر خاطرنشان کرد: هر حکومتی سه وظیفه دارد تامین بهداشت، آموزش و امنیت. اولویت‌های حکومت ابتدا باید بهداشت آموزش و امنیت باشد و ملت سپس به رویاهایش بپردازد.

او ادامه داد: من نظر خودم را اعلام می‌کنم که بهداشت امروز وجود ندارد. شما وقتی می‌بینید در هزار توی بهداشت این سرزمین با دروغ، ریا و تزویر و نگاه ناشی از پول‌پرستی به جسم یک بیمار نگاه می‌شود ترجیح می‌دهید در این دنیا نباشید.

نادری بار دیگر به درگذشت بهرام ریحانی اشاره کرد و درباره دیگر بیماران مبتلا به سرطان در کشور گفت: با درگذشت بهرام، سکوت تئاتر ایران شکسته است بیایید کمی به آینده فکر کنیم چون وضعیت بسیار بدتر از اینهاست. امیدوارم حکومت صدای ما را بشنود و ببیند جوان‌های ما چطور چقدر زود پیر می‌شوند.

بهرام ریحانی متولد ۱۳۵۷ ، هنرمند تئا‌تر، پس از یک سال مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. بهرام ریحانی بیش از ۴۰۰ نمایش پانتومیم در داخل و خارج کشور از جمله در امارات، یونان، آلمان، فرانسه، ترکیه، کرواسی، ونزوئلا، مالزی و...اجرا کرد. کارگردانی و بازی در طولانی‌ترین نمایش پانتومیم جهان در ساحل خلیج فارس و بلندترین صحنه نمایش دنیا یعنی قله دماوند از جمله کارهای اوست. این هنرمند قصد داشت تا اجرایی بر فراز قله اورست داشته باشد که به دلیل بیماری هیچ‌گاه محقق نشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: