آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 اسفند ماه 1393 = 28-02 2015

ترور در مسکو؛ تاوان افشای فساد و جنایات پوتین

بوریس نمتسوف، سیاستمدار برجسته روس که روز جمعه به ضرب گلوله کشته شد، مبارزی بی باک بود که از فساد پوتین در المپیک سوچی پرده برداشت و در حال آماده کردن پرونده ای در مورد اوکراین بود.

به گزارش سایت فرارو، روزنامه دیلی بیست در این باره نوشت: این چهره برجسته اپوزیسیون روسیه که در نزدیکی کرمیلن کشته شد، دشمنان بسیاری داشت که البته مهمترین شان ولادیمیر پوتین بود. او خوش تیپ، کاریزماتیک و در غرب و اروپای شرقی محبوب بود.

پوتین که معمولا در مورد قتل شخصیت های عالی رتبه در روسیه آنقدر محتاط سخن می گوید که به ندرت نام آنها را ذکر می کند، هیچ زمانی را برای اعلام اینکه شخصا بر تحقیقات مربوط به این جنایت نظارت خواهد کرد را از دست نداد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که ترور نمتسوف یک اقدام تحریک آمیز بوده است. به عبارت دیگر، این اقدام توطئه ای از جانب دشمنان پوتین بوده که برای ضربه زدن به وی طراحی شده است.

در دسامبر 1934 سرگئی کروف، یکی از رهبران بولشویک در دفترش ترور شد و در پی آن ژوزف استالین اظهارنظری تقریبا مشابه در مورد آن جنایت داشت. در واقع قتل کروف در دوره آزار و اذیت سیستماتیک مخالفان استالین انجام شد که به پاکسازی بزرگ شهرت یافت.


هشدار گورباچف

در همین حال میخاییل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق با اشاره به ترور چهره اپوزیسیون سیاسی روسیه، نسبت به ایجاد بی ‌ثباتی در این کشور هشدار داد.

گورباچف گفت: ترور بوریس نمتسف، مخالف سیاسی تلاش برای بی‌ثبات و بغرنج کردن اوضاع کشور است چون این‌گونه اقدامات باعث افزایش تنش‌ها میان دولت و اپوزیسیون می‌شود.

ناظران سیاسی معتقدند، ترور این مخالف سرشناس روس، درگیری داخلی در روسیه را افزایش دهد و بر اعتراضات علیه پوتین بیافزاید.

خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد: مقامات روس برای راهپیمایی مخالفان در مسکو برای تجلیل از نمتسوف، مخالف روس که به قتل رسیده است، مجوز دادند.



علی March 1, 2015 03:47 AM

فکر میکنم ایران پرس نیوز خیلی وست را ساپورت میکنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: