آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 اسفند ماه 1393 = 28-02 2015

تحولات مهم در مذاکرات هسته ای با رژیم ایران

آمريکا اصول يک توافق احتمالی هسته ای با رژیم ايران را ارائه کرد

معاون وزیر خارجه آمریکا: هیچ معامله بزرگی با رژیم ایران در کار نیست/ما به خوبی و وضوح می‌دانیم که رژیم ایران در منطقه چه می‌کند

عضو ارشد کنگره: بقای همه ما در منطقه از سوی رژیم ایران با تهدید مواجه شده است، توافق هسته ای خوب نباشد، اجازه اجرای آن را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا روز جمعه آنچه را که اصول خود برای دستیابی به یک موافقتنامه با رژیم ایران به منظور محدود کردن برنامه هسته ای این رژیم نامید، ارائه کرد.

آمریکا این اصول را در آستانه دور جدید مذاکرات با رژیم ایران ارائه کرد که قرار است هفته آینده برگزار شود.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت: واشنگتن بر سر این حرف خود که خواستار یک موافقتنامه خوب است، مانده و با چند مرتبه تمدید مذاکرات موافقت کرده است زیرا ما بر اصولی مشخص تاکید داریم.

وی افزود: ما تنها موافقتنامه ای را خواهیم پذیرفت که راه های مختلف دستیابی به ماده شکافت پذیر را که رژیم ایران برای ساخت سلاح هسته ای به آن نیاز دارد، قطع کند.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به جزئیات، به رئوس کلی یک موافقتنامه که مد نظر واشنگتن است اشاره کرد و گفت: رژیم ایران نباید اجازه پیدا کند در رئاکتور اراک پلوتونیوم تسلیحاتی تولید کند.

رژیم ایران نباید از تاسیسات هسته ای زیرزمینی فردو برای غنی سازی اورانیوم استفاده کند.

هرگونه موافقتنامه باید تضمین کند که رژیم ایران برای دستیابی به ماده شکافت پذیر کافی به منظور ساخت بمب، یک سال زمان نیاز خواهد داشت.

رژیم ایران باید با بازرسی های سرزده از تاسیسات هسته ای و تولید و همچنین معادن و کارخانجات اورانیوم و همچنین سایت های مشکوک خود موافقت کند.

آمریکا به دنبال موافقتنامه ای با رژیم ایران است که براساس آن کاهش تحریم های بین المللی علیه تهران به طور تدریجی و طی یک دوره زمانی صورت گیرد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: ما همچنین بر این اصل تاکید داریم که اگر رژیم ایران موافقتنامه را نقض کرد، تحریم ها به حالت اول بازگردانده شود.


هیچ معامله بزرگی با رژیم ایران در کار نیست

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد کشور، روز جمعه در مؤسسه کارنگی، یک اندیشکده آمریکایی، درباره سیاست خارجی آمریکا سخنرانی کرد.

شرمن در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: هر گونه توافقی تضمین خواهد کرد که رژیم ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و اینکه تمام مسیرهای به سمت مواد شکافتی لازم برای سلاح هسته‌ای مسدود خواهند شد. این معیاری است که ما برای دستیابی به یک توافق خوب در نظر خواهیم گرفت.

شرمن در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره تبعات احتمالی یک توافق هسته‌ای برای نقش رژیم تهران در منطقه تأکید کرد که هیچ معامله بزرگی با رژیم ایران در کار نیست. مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای است و ما کاملا درباره آنچه که در منطقه رخ می‌دهد آگاه هستیم.

وی افزود: ما درباره امنیت و ثبات منطقه بسیار نگرانیم، به همین دلیل جان کری هفته آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا با مقامات این کشور دیدار کند و من در روز جمعه به وی خواهم پیوست تا با اعضای شورای همکاری خلیج فارس در لندن دیدار کنیم، به همین دلیل است که در مشورت مداوم با اسرائیل هستیم، به همین دلیل است که وزیر خارجه در گفتگوی مداوم با اردن و رهبران لبنان است.

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: تنها به این دلیل که رژیم ایران سعی در متوقف کردن داعش دارد و ما نیز همین سعی را داریم، به این معنا نیست که فعالیت‌های‌مان را با یکدیگر هماهنگ می‌کنیم. ما به خوبی و وضوح می‌دانیم که رژیم ایران در منطقه چه می‌کند.

از سوی دیگر ریچارد کینگ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: در صورتی که توافق هسته‌ای با رژیم ایران، از دید کنگره خوب نباشد، قانونگذاران آمریکایی راهی می‌یابند تا از اجرایی شدن آن جلوگیری کنند.

وی که رئیس کمیته فرعی ضدتروریسم و اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا است، افزود: بقای ما و متحدان ما در منطقه از سوی رژیم ایران با تهدید مواجه شده و باید هوشیار باشیم.




سام February 28, 2015 12:59 AM

ولايت تفاضاي امريكا كه اسد مانند المالكي بأيد برود را قبول كرده چون در كنار قبول مساءل هسته اي تنها راه بر داشتنً تحريم هاي زياد قبولي همه درخواست هاي امريكا است در ضمن ايران را در جمع نيروهاي تشكيل شده بر ضد داعش راه نداده اند در چنين شرايطي و با توجه به سفر بي بي به امريكا ( كه بعنوان لؤلؤ استفاده ميشود) أعلام يك قرارداد أوليه در اين هفته دور از انتظار نيست

گزارش یا اعتراض به این نظر


اراده ملی مردم ایران February 28, 2015 04:54 AM

اقای کری مذاکره ونتیجه گرفتن خوب است امانه برای هر کسی وهرکجا نه چندین سال نه دههاباراین را یقین بدانیدکه کار این حکومت مذهبی جنگ ستیزدستش به کوچک ترین بمب اتم برسددیگر مذاکره ای نخواهدبودمردم به ستوه امده ازدست رژیم چون به واسطه مذهب حکومت وقدرت مال خود میدانند وکشور را ویرانه سرمایه ها درجیب خود و روشن فکران را زندان یا فراری داده است گفته های خمینی را ملت ایران بیاد دارندچه قبل چه بعد ازانقلاب که هیچ اخوندو ملایی حق رفتن هیچ مقام و سمتی را ندارد زهی حرفهای واهی وسرتاسر دروغ چرا که اول فرماندهی کل قوا درایران برای خودوتقسیم سایرمقام و سمتها بین اخوند و ملا های بیسوادو اطرافان تروریست کرد با حیله به اسم مذهب چنگ برقدرت و ثروت بزرگ در ایران برای خود و اطرافیان برای امیال ضدبشری اش دراین ۳۵سال هیچ تغیری نیاورد ونخواهد اورد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پارسا February 28, 2015 11:38 AM

تا زمان كه آمريكا و غرب سركوب شدن ملت ايران بدست داعش خامنه اي وجنايتكارانش در ايران نبينند، و آمريكا بطور شفاف حكومت جنايتكارو دزد خامنه اى رامحكوم كنند و از مردم ايران حمايت آشكار و واقعى ننمايد و باز همچون گذشته از يك جناح داخل حكومت پشتيبانى ننمايد و خيمه شب بازى گذشته را ادامه دهدو واقعيت جامعه ايران را كه خواهان به زير كشيدن اين حكومت با تمام جناهها وكليت آن ميباشند را ناديده بگيرد، منطقه از افراط وتروريسم رها نخواهد شد و ملت ايران هر روز از اميد خود به دوستى خود با آمريكا به بن بست خواهد رسيد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: