آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 اسفند ماه 1393 = 28-02 2015

کارگران معدن طزره دست از کار کشیدند

با این وضعیت اعتراض های صنفی معلمان گسترده تر می شود

صبح امروز (۹ اسفند ماه) کارگران معدن طزره، از معادن زغال سنگ البرز شرقی در اعتراض به پرداخت نشدن بیش از ۲ ماه حقوق و و همچنین دریافت نکردن حق عیدی دست از کار کشیده و در محوطه معدن تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا گزارش روز شنبه گزارش داده‌اند در تجمع امروز حدود ۵۰۰ نفر از مجموع ۱۴۰۰ کارگر این واحد معدنی در اعتراض به وصول نشدن مطالبات چند ماهه‌شان دست از کار کشیدند و در محوطه معدن تجمع کردند.

کارگران معدن طزره می‌گویند طی یک سال گذشته هر ماه ما چند تجمع صنفی در محوطه معدن و خارج از آن در اعتراض به معوقات حقوقی‌شان انجام داده‌اند اما کارفرما به این اعتراضات بی‌تفاوت است و واکنش خاصی از خود نشان نمی‌دهد.

به گفته این کارگران علاوه بر تعویق بیش از دو ماه حقوق در ماهای دی و بهمن، پرداخت نشدن حقوق اسفند ماه و عیدی، در آستانه سال جدید کارگران را نگران تامین مخارج نوروز کرده است.

کارگران می‌گویند همچنین حق بیمه ۱۴۰۰ کارگر این واحد معدنی با تاخیر چند ماهه به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و در حال حاضر ۲ماه است که حق بیمه کارگران معادن البرز شرقی پرداخت نشده و به تبع آن دفترچه‌های درمانی تعدادی از خانواده‌های کارگری فاقد اعتبار شده است.

"با این وضعیت اعتراض های صنفی معلمان گسترده تر می شود"

اعتراضات صنفی معلمان نسبت به اختصاص نیافتن بودجه مناسب برای آموزش و پرورش در سال ۹۴ همچنان ادامه دارد.

کنشگران صنفی جامعه فرهنگیان معتقدند بودجهٔ اختصاص یافته برای وزارت آموزش پرورش در سال آینده در شرایطی که این وزارتخانه با ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای بدنهٔ این وزارتخانه یعنی کادر آموزشی باشد.

به گزارش ایلنا «محمدرضا نیک‌نژاد» عضو کانون صنفی معلمان ایران ضمن انتقاد از بودجهٔ اختصاص یافته به وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴، ضمن بیان این که «این بودجه به هیچ وجه جوابگوی تامین نیازهای بدنهٔ این وزارتخانه نیست» گفت: با وجود اینکه بودجه آموزش و پرورش برای سال ۹۴، ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است اما این افزایش بودجه حداقلی است و به هیچ وجه تناسبی با میزان بودجه‌ای که این وزارتخانه نیاز دارد ندارد.

این در حالی است که به گفتهٔ این فعال صنفی، برخی از دستگاه‌ها تا ۷۰ درصد افزایش بودجه داشته‌اند.

نیک‌نژاد اضافه کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته که باید به آن توجه شود. اما اختصاص بودجهٔ حداقلی برای آموزش و پرورش در سال آینده نشان می‌دهد که عملا قرار نیست کسری بودجهٔ این وزارتخانه جبران شود.

به گفتهٔ این کنش‌گر صنفی، کمیسیون تلفیق مجلس پس از اعتراض سوم اسفند ماه که طی آن معلمان در برخی از شهرهای کشور در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفی‌شان از حضور در کلاس‌های درس امتناع کرده بودند، وعده داد ۴ هزار میلیارد تومان به این بودجه (۲۲درصدی) اضافه کند.

خبری که به گفتهٔ نیک‌نژاد، هنوز در حد وعده باقی مانده است و حتی اگر عملی شود مشخص نیست سهم کادر آموزشی از این بودجه چقدر است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: