آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 اسفند ماه 1393 = 28-02 2015

رهبر رژیم کره شمالی: برای جنگ آماده باشید

رسانه دولتی کره شمالی امروز شنبه اعلام کرد که رهبر این کشور از ارتش خواسته است تا برای جنگ با آمریکا و متحدانش، آماده باشد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که مانور دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی از روز جمعه آغاز شده و قرار است مانور نظامی گسترده هوایی، دریایی و زمینی دو کشور از روز دوشنبه برگزار شود، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از ارتش خواسته است تا برای جنگ با آمریکا و متحدانش آماده شود.

در این مانور 10 فروند کشتی جنگی کره جنوبی با حمایت هواپیماهای شناسایی و بالگردها شرکت کرده اند. یک فروند ناوشکن آمریکایی نیز به همراه بالگردهای نظامی این کشور در مانور دریایی آمریکا و کره جنوبی مشارکت دارند.

کره شمالی بر این باور است که هدف اصلی آمریکا و کره جنوبی از برگزاری این مانورها، اشغال خاک این کشور است.در حالی که کره شمالی، برگزاری این مانورها را اقدامی تجاوزکارانه می داند ولی سئول و واشنگتن مدعی هستند که ماهیت این مانورها، دفاعی است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون اعلام کرد: وضعیتی که در آن یک جنگ بزرگ برای اتحاد ملی در دسترس است، به همه واحدهای نظامی نیاز دارد تا برای جنگی سیاسی و ایدئولوژیک کاملا آماده باشند.

کره شمالی پیش از این پیشنهاد داده بود که اگر سئول و واشنگتن اجرای مانورهای مشترک در شبه جزیره کره را متوقف کنند، این کشور نیز حاضر است تا اجرای آزمایش های هسته ای را به طور موقتی، متوقف کند.آمریکا که نزدیک به 30 هزار نیروی ثابت در کره جنوبی مستقر کرده هرساله چندین مانور نظامی مشترک با این کشور برگزار می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: