آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 9 اسفند ماه 1393 = 28-02 2015

حرکت ناوهای نظامی ایتالیا به سمت سواحل لیبی

ناوهای نیروی دریايی ایتالیا حامل نیروهای ویژه راهی سواحل لیبی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه 'لاستمپا'، ناوهای نظامی ایتالیا از بندر 'اسپتزیا' و 'تارانتو' در جنوب این کشور برای تمرینات نظامی و محافظت از منافع این کشور در قبال تهدیدات داعش عازم سواحل لیبی شدند.

این کشتی های جنگی با اینکه بطور رسمی در تمرینات نظامی بسر می برند اما آماده درگیری با دشمن در صورت لزوم هستند.

بر اساس گزارش این روزنامه، بیشترین نگرانی ایتالیا از تاثیرات ناشی از حوادث اخیر و تهدیدات گروه های تروریستی بر منافع استراتژیکی و تجاری این کشور در لیبی بویژه در قبال خط لوله گاز زیردریایی 'گرین استریم' است، خط لوله ای که از ایستگاه فشرده سازی 'ملیته' در لیبی گاز را به ترمینال 'جلا' در جنوب ایتالیا می رساند. یک زیر انتقال انرژی 520 کیلومتری در زیر آب های مدیترانه که توسط 20 هزار مامور محافظت می شود .

بر اساس این گزارش، کشتی های نظامی ایتالیا در مرز آب های بین المللی طرابلس متوقف می شوند و کشتی نظامی 'سان جورجو' نیز روز جمعه بندر 'اسپتزیا ' را به سوی سواحل لیبی ترک کرده است.

حدود دوسال پیش ترمینال گاز واقع در لیبی توسط گروهی اشغال شده بود و اکنون نیز جنگجویان افراط گرا آماده خرابکاری علیه دشمن غربی خود هستند که به نگرانی ایتالیا منجر شده است.

نیروی دریایی ایتالیا در این هفته ها در حال تقویت مانورهای نظامی خود در مدیترانه است و از روز دوشنبه دوم مارس نیز به تمرینات نظامی در دریای 'تیرنی' و 'یونان ' با استفاده از بخش اعظمی از ناوهای خود می پردازد.

آغاز تمرینات نظامی در دریا فرصتی برای ایتالیا جهت مقتدر نشان دادن خود در قبال یک بحران حساس محسوب می شود. تهدیدات داعش که تا چند ماه پیش به نظر دور می رسیدند، اکنون ایتالیا را مجبور به مداخله کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: