آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اسفند ماه 1393 = 01-03 2015

مذاکرات؛ امکان دستیابی به موافقتنامه سیاسی؟ پاسخ

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، یک مقام آمریکایی گفته: در مذاکرات هسته ای هفته گذشته پیشرفت هایی حاصل شده است، اما همچنان مسائلی دشوار وجود دارد و انتظار نمی رود طی هفته آینده موافقتنامه ای به دست آید.

این مقام آمریکایی افزود: وزیر انرژی آمریکا در مذاکرات هفته آینده وزرای خارجه آمریکا و رژیم ایران در مونترو سوییس حضور خواهد داشت.

مذاکره کنندگان گروه پنج به اضافه یک و رژیم ایران امیدوارند بتوانند ضرب الاجل پایان ماه مارس را که برای دستیابی به یک موافقتنامه سیاسی تعیین کرده اند، محقق کنند. دو طرف همچنین آخر ژوئن را نیز به عنوان ضرب الاجل برای دستیابی به یک موافقتنامه هسته ای جامع تعیین کرده اند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این پرسش که آیا طی هفته آینده دستیابی به یک موافقتنامه سیاسی امکانپذیر خواهد بود گفت: من پیش بینی نمی کنم چنین چیزی در هفته آینده اتفاق بیفتد.

این در حالیست که وزیر امور خارجه آمریکا پیش تر گفته بود که اگر تا اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) یک توافقنامه سیاسی به دست نیاید، مذاکرات هسته ای ادامه پیدا نخواهد کرد.

جان کری در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا که روز یکشنبه ۸ فوریه پخش شد، گفت: اگر نتوانیم در عرض هفته‌های آینده تصمیم‌های اساسی بگیریم، تمدید مذاکرات واقعا امکان پذیر نخواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: