آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اسفند ماه 1393 = 01-03 2015

اعتراض کارگران معدن بافق به یک هفته رسید

«در پی تجمع امروز، چند نفر از کارگران حاضر در تجمع، از سوی فرمانداری فراخوانده شدند تا مذاکرات جهت از سرگیری کار در معدن با آن‌ها صورت بگیرد.»

کارگران معدن کوشک صبح امروز با تجمع در مقابل درب ورودی معدن برای دومین بار طی یک هفته ای که از شروع اعتراض صنفی شان گذشته است، خواستار بازگشت به کار ۱۷ کارگر اخراجی این معدن و رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی موافقت نکردن کارفرما با بازگشت به کار ۱۷ کارگر اخراجی معدن کوشک بافق که به دلیل اعتراضات صنفی قرارداد کارشان در ابتدای اسفند ماه تمدید نشده بود، صبح امروز (شنبه ۹ اسفند ماه)، نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران این معدن که در شمال شرقی شهرستان بافق واقع شده است، برای هفتمین روز متوالی در مقابل درب ورودی این معدن تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض معدن کوشک امروز به ایلنا گفت: در پی تجمع امروز، چند نفر از کارگران حاضر در تجمع، از سوی فرمانداری فراخوانده شدند تا مذاکرات جهت از سرگیری کار در معدن با آن‌ها صورت بگیرد. به گفتهٔ کارگران، مسولین فرمانداری وعده‌هایی جهت پیگیری مطالبات کارگران کوشک به آن‌ها داده‌اند و از آنها خواسته اند به اعتراض صنفی شان پایان دهند.

لازم به یادآوری است پیش از این و در سومین روز اعتراض کارگران معدن کوشک، مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق ضمن بیان این مطلب که ادامهٔ اعتراضات کارگران مشکلی را حل نمی‌کند به ایلنا گفته بود این ۱۷ نفر کارگر، اخراج نشده‌اند و تنها قراردادشان توسط مدیریت معدن تمدید نشده است. وی در گفتگوی مذکور وعده داده بود شرایط لازم برای بازگشت به کار کارگران اخراجی را فراهم کند.

گفتنی است،کارگران معدن کوشک که روز پنجشنبه (۷اسفند ماه) هم در اقدامی هماهنگ در مقابل درب ورودی معدن تجمع کرده بودند، از ابتدای هفته گذشته (دوم اسفند) در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق ماه‌های دی و بهمن سال جاری و همچنین اخراج ۱۷ کارگر این معدن، در اقدامی اعتراضی، کار در بخش‌های مختلف معدن را متوقف کرده‌اند.در پی این اعتراضات چهارشنبه،ششم اسفند ماه،حقوق دی ماه کارگران با کسر چند روز غیبت پرداخت شد اما سایر مطالبات آنها همچنان محقق ندشه است.

با توجه به دادخواستی که این کارگران به اداره کار تحویل داده‌اند. پرداخت حقوق و مزایا در موعد قانونی، افزایش دستمزد، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت فوق العاده اضافه کاری، پرداخت حق سختی کار، حق پله و تونل و تامین امنیت شغلی از جملهٔ مطالباتی است که کارگران معدن کوشک به دنبال تحقق آن هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: