آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اسفند ماه 1393 = 01-03 2015

دود اختلاف وزارت و دانشگاه در چشم دانش آموختگان

بجنورد - ایرنا - اختلاف دانشگاه آزاد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باعث شده تا وزارت بهداشت با گذشت بیش از شش ماه از پایان تحصیل دانش آموختگان رشته پرستاری واحد دانشگاه آزاد بجنورد، مدرک تحصیلی آنان را تایید نکند.

به گزارش ایرنا اکنون حدود 25 نفر از دانش آموختگان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از این ناحیه دچار مساله شده و به دلیل نداشتن مدرک، برای گذراندن طرح و اشتغال در بیمارستان ها مشکل دارند.

بنا به اظهار مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، در حالی وزارت بهداشت از تایید مدرک این پرستاران خودداری می کند که پیش از این مدارک 37 نفر از همکلاسی های آنان را تایید کرده بوده است.

در شرایط کنونی این دانش آموختگان زن پرستاری، چوب اختلاف نامعلوم وزارت بهداشت و درمان با دانشگاه آزاد اسلامی را می خورند و پس از چهار سال تحصیل با هزینه شخصی در این دانشگاه، بدون مدرک، قادر به ورود به بازار کار نیستند.

آنان خواستار مشخص شدن وضعیت مدرک تحصیلی خود از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با تایید این خبر از علت تایید نشدن مدارک تحصیلی حدود 25 دانش آموخته رشته پرستاری این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار بی اطلاعی کرد.

علی فیروزیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون وزارت بهداشت دلیلی برای امتناع از تایید مدارک این دانشجویان اعلام نکرده است.

وی اضافه کرد: در حالی این وزارتخانه از تایید مدارک این تعداد دانشجو خودداری می کند که پیش از این مدارک 37 نفر از همکلاسی های این گروه به تایید وزارت بهداشت و درمان رسیده و آن ها اکنون در حال گذراندن طرح هستند.

فیروزیان گفت: تایید نشدن مدارک 25 دانش آموخته نیمه اول سال 93 رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان باعث شده تا این افراد با وجود پایان تحصیل، نتوانند طرح خود را در بیمارستان گذرانده و یا در بیمارستانی استخدام شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد افزود: کارگروه ارزیابی وزارت بهداشت و درمان از بخش های آموزشی این واحد دانشگاهی بازدید داشته و نظراتش را به شورای گسترش وزارت بهداشت نیز ارسال کرده است.

فیروزیان اضافه کرد: ما منتظر بررسی نتایج پرونده گزارش کارگروه ارزیابی وزارت بهداشت در شورای گسترش این وزارتخانه ایم و امیدواریم که نتیجه گزارش این شورا به تایید مدارک این فارغ التحصیلان بینجامد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در بیش از 60 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود پنج هزار و 500 دانشجو دارد که تاکنون 650 پرستار از دانشکده پرستاری این واحد دانشگاهی دانش آموخته شده اند.

رییس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: براساس اطلاعاتی که دانشجویان فارغ التحصیل رشته پرستاری ارایه کرده اند، دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد بدون جلب نظر شورای گسترش، بیش از ظرفیت دانشجو پذیرش کرده است.

دکتر محمدحسین انصاری مود به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با این روند باید دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد و یا شورای گسترش پاسخگوی اجحاف به دانشجویان فارغ التحصیل باشند.

وی اضافه کرد: قطعا نظام پرستاری استان پیگیری هایی را در این زمینه برای گرفتن حق و حقوق دانشجویان فارغ التحصیل انجام خواهد داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: