آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اسفند ماه 1393 = 01-03 2015

کشف تاج طلای هزاره قبل از میلاد در تهران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی تهران از کشف و ضبط پنج شی تاریخی خبر داد.

سرهنگ حسن قسمتی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: روز سه‌شنبه (5 اسفندماه) در محدوده خیابان شریعتی پنج قلم شی تاریخی کشف و ضبط شد. قریب به سه ماه مراحل شناسایی و اطلاعاتی این عملیات زمان برد تا محموله توسط فروشندگان و سودجویان اشیاء تاریخی از شرق کشور را به تهران کشیدیم تا این عملیات صورت گرفت.

او درباره قدمت اشیاء کشف شده اظهار کرد: در این آثار یک تاج طلا مربوط به هزاره قبل از میلاد، یک قطعه سنگ نتراشیده که به گفته کارشناسان ارزش چندانی ندارد، یک قطعه سفال شبیه گراز و یک طاووس شیشه‌ای با ابعاد 6 در 6 مربوط به هزاره قبل از میلاد که به گفته کارشناس بی‌نظیر است، ضبط شده و در حال حاضر این آثار در خزانه موزه آبگینه نگهداری می‌شوند.

او گفت: در این عملیات پنج نفر دستگیر شده‌اند که بعد از بازپرسی های صورت گرفته به قوه قضاییه معرفی شدند. از این پنج نفر سه نفر بازنشسته وزارتخانه‌های دولتی بودند که به طمع رسیدن به مال اقدام به فروش این اشیاء کرده بودند. یکی از دستگیر شده‌ها مسئولیت این کار را بر عهده گرفت و چهار نفر دیگر تبرئه شدند. شخص دستگیر شده گفته است این آثار را در زیرزمین خانه پدری‌اش پیدا کرده است.



farah March 1, 2015 03:23 PM

بهتر است در این رژیم دزد و بیکفایت چیزی کشف نشود اینها تمام سرمایهای ایرانیها را بباد داده اند به امید آزادی ایران از دست بیگانگان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: