آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 11 اسفند ماه 1393 = 02-03 2015

وبلاگ نویس دربند دست به اعتصاب غذا زد

خبرگزاری هرانا – حسین رونقی ملکی که روز گذشته در پی احضار به دادسرای زندان اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، درپی انتقال به بند ۸ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی ملکی که به دلیل مشکلات جسمی از سوی پزشکی قانونی عدم تحمل کیفر گرفته و به گفته خانواده‌اش مشمول عفو رهبری نیز شده بود، روز گذشته درپی احضار به دادستانی بازداشت و روانه زندان اوین شد.

وی شب گذشته را در قرنطینه این زندان سپری کرد و در ‌‌نهایت در روز جاری (یک‌شنبه ۱۰ اسفند ماه) به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.

یکی از نزدیکان وی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «حسین رونقی در اعتراض به انتقالش به بند جرایم مالی و کلاهبرداری دست به اعتصاب غذا زده است.»

وی در ادامه گفت: «وقتی ما به دادستان از شرایط جسمی حسین گفتیم دادستان گفت حسین بمیرد هم چند روز رسانه‌ها سر و صدا می‌کنند و بعد همه چیز تمام می‌شود.»

حسین رونقی ملکی به اتهام تاسیس جمعیت غیرقانونی و عضویت در گروههای مشابه از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. آقای رونقی از مشکلات کلیوی پیشرفته رنج می‌برد و به همین دلیل از سوی پزشکی قانونی مشمول عدم تحمل کیفر شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: