آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 11 اسفند ماه 1393 = 02-03 2015

تهدید تلویحی کری به اقدام نظامی؛ آخرین اظهارات

وزیر خارجه آمریکا که به سوئیس سفر کرده امروز در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو کنفرانس خبری برگزار کرد.

جان کری در این کنفرانس خبری از جمله به مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: در حال حاضر هیچ توافقی با رژیم ایران وجود ندارد حتی یک توافق ناقص وجود ندارد.

وی افزود: اگر رژیم ایران تصمیمات مهم درباره برنامه هسته‌ای خود را اتخاذ نکند، ما به توافق نمی‌رسیم.

جان کری گفت: توافق با رژیم ایران باید تمامی احتمالات درباره دستیابی این رژیم به بمب هسته‌ای را از بین ببرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: رژیم ایران باید تصمیمات دشوار و ضروری را برای رسیدن به توافقنامه اتخاذ کند. ما سوالاتی داریم که رژیم ایران باید به آنها به صورت شفاف پاسخ دهد تا امکان دستیابی به توافقنامه مناسب فراهم شود. ما هرگز توافقنامه بد با رژیم ایران را نمی پذیریم. نرسیدن به توافق بهتر از توافق بد است.

از سوی دیگر جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران که برای ادامه گفتگوهای هسته ای در سوئیس بسر می برد، گفت: در صورتی که آمریکا و کشورهای غربی اراده سیاسی لازم را داشته باشند و با رفع تحریمها موافقت کنند، توافق می تواند نهایی شود.

حسن روحانی نیز در تهران در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا گفته: تحریم‌ها باید در یک لحظه برداشته شود.


تهدید تلویحی کری به اقدام نظامی و واکنش پاسداران

وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته گفته بود که اگر تا اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) یک توافقنامه سیاسی به دست نیاید، مذاکرات هسته ای ادامه پیدا نخواهد کرد.

جان کری دیروز یکشنبه، پیش از سفر به سوئیس در مصاحبه با شبکه ای بی سی آمریکا گفت: بهتر است این مسئله از طریق دیپلماسی حل و فصل شود، و نه گزینه نظامی.

سرتیپ پاسدار، مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ایران، اظهارات جان کری را گستاخانه توصیف کرده و کرده است: کند ذهنی وزیر خارجه آمریکا طوری است که فکر می‌کند با تهدید نظامی، جمهوری اسلامی ایران از منافع قطعی خود دست برمی‌دارد.

جزایری افزود: در صورت حرکت احمقانه نظامی آمریکا، قدرت واقعی جمهوری اسلامی را به آمریکایی‌ها نشان خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از سوئیس به عربستان سعودی برود و با پادشاه این کشور در باره مذاکرات هسته ای با رژیم ایران گفتگو کند. وی سپس به لندن می‌رود و در کنفرانس وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شرکت خواهد کرد.

کشورهای عربی منطقه بهمراه اسرائیل به دولت اوباما هشدار داده اند که امضای یک توافق "بد"، به رژیم ایران اجازه خواهد داد قابلیت های تولید سلاح هسته ای خود را حفظ کند که این یک تهدید جدی برای این کشورها خواهد بود.


سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یکشنبه شب وارد واشنگتن شد. وی قرار است روز سه شنبه در مقابل کنگرۀ آمریکا حاضر شود و خواسته‌ها و انتظارات خود را در ارتباط با برنامۀ هسته ای رژیم ایران و مذاکرات قدرت‌های بزرگ با این رژیم تشریح کند.

نخست وزیر اسرائیل قصد دارد از کنگرۀ آمریکا بخواهد که با هرگونه توافقی که به رژیم ایران اجازه می دهد، قابلیت های هسته ای خود را حفظ کند، مخالفت نماید.

به گزارش رادیو فرانسه، نتانیاهو در فرودگاه تل آویو پیش از سفر به آمریکا گفت: من برای یک مأموریت تاریخی و سرنوشت‌ساز به واشنگتن می‌روم.



حمید رضا March 2, 2015 11:53 PM

قدرت واقعی جمهوری اسلامی در یک مشت تروریست وحشی و چند حمله ی تروریستی برای یک مدت کوتاه نهفته است و مطمئنا همانطور که جرات پاسخ درخور دادن به حتی اسراییل را ندارند جرات در افتادن با امریکا را هم ندارند قدرت واقعی جمهوری اسلامی همان است که به دلیل اندازه ی کم و بی ارزشش نظام کثیف ملاها مجبور به سر خم کردن در برابر شیطان بزرگ و دشمن خودساخته اش شده و در حال التماس و مذاکره برای رفع تحریم ها و البته دم تکان دادن های فریبکارانه است امریکایی ها تا الان به اندازه ی کافی در برابر این ملاها و ملازاده های حرام زاده کوتاه آمده اند و بیشتر از این نباید به اینان فرصت دهند وقتش است که امریکا به معنای واقعی قدرت خود را به جمهوری اسلامی نشان دهد این رژیم هنوز نفهمیده که در چه منجلابی گرفتار شده است بهتر است شمه ی دیگری از قدرتش را به اینان بنمایاند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: