آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 11 اسفند ماه 1393 = 02-03 2015

بوكوحرام دختران ربوده شده را "مادر" کرد

نخستین گروه از دخترانی که سال گذشته از سوی گروه بوکو حرام ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفتند کودکان خود را به دنیا آوردند.

آخرین نیوز: بنا بر گزارش روزنامه‌ی آلمانی “بیلد”، به نقل از استفن دیویس، مشاور رئیس جمهور نيجريه، نخستین گروه از دخترانی که سال گذشته از سوی گروه بوکو حرام ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفتند کودکان خود را به دنیا آوردند. این دانش‌آموزان که اغلب آنها مسیحی‌اند از مدرسه‌ای در شیبوک در شمال شرقی نیجریه ربوده شده‌اند.

استفن دیویس، مشاور رئیس‌جمهور پیشین نیجریه، چند تن از ۲۰۰ دختر ربوده‌شده در این کشور، “مادر” شدند. دیویس در تابستان ۲۰۱۴ به عنوان میانجی ۴ ماه تلاش کرد، این دانش‌آموزان را آزاد کند. او که مدعی است هنوز با گروه بوکو حرام رابطه دارد، در این باره به “بیلد” گفت: «رابطم با بوکوحرام به من گفت، اولین بچه‌های این دخترها به دنیا آمده‌اند.» این دانش‌آموزان که مورد تجاوز شورشیان قرار گرفته‌اند، از مدرسه‌ای در شیبوک در شمال شرقی نیجریه دزدیده شده‌اند.

ابوبکر شیکائو، رهبر بوکو حرام، پس از ربودن این دانش‌آموزان در ویدیویی ۵۷ دقیقه‌ای اعلام کرد: «من دختران شما را دزدیده‌ام و به خواست خدا آن‌ها را در بازار خواهم فروخت.» این خبر خشم و اعتراض جهانیان را برانگیخت. در پی این واقعه، سامبیدو هوسئا-آبانا، از کنش‌گران حقوق بشری این کشور، کارزاری با عنوان “دختران ما را پس دهید” به‌راه انداخت و از سراسر جهان کمک مالی برای آزاد کردن دانش‌آموزان و بازسازی مدارسی که شورشیان ویران کرده بودند، گردآوری کرد.

بوکو حرام از سال ۲۰۰۹ برای برقراری یک حکومت اسلامي در منطقه‌ی شمال شرقی نیجریه، شمال کامرون و نیجر می‌جنگد. در واپسین حمله‌ی این گروه در شمال شرقی نیجریه نزدیک به مرز کامرون، ده‌ها دهکده ویران شد. بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، ‌این عملیات واکنشی به حمله‌ی ارتش چاد به مواضع بوکو حرام در این منطقه بود. شاهدان عینی از روستای “مودو” خبر می‌دهند که شورشیان، روز جمعه (۲۷ فوریه) هر کس که وابستگی خود را به اقلیت قومی “شووا” کتمان نمی‌کرد، اعدام می‌کردند.

بسیاری از سربازان ارتش چاد، به این گروه تعلق دارند. نیروهای ارتش چاد روز ۱۷ فوریه حملات زمینی و هوایی خود را علیه مواضع بوکو حرام در منطقه‌ی “دیکوا” شدت بخشیدند و شورشیان را به عقب راندند. ساکنان این نواحی می‌گویند که شورشیان در این حمله، تلفات جانی بسیاری متحمل شدند. چاد به عنوان چهارمین کشوری که بوکوحرام به آن حمله کرده‌اند، ماه‌هاست که در خاک نیجریه با این گروه تروریستی در حال جنگ است.



فریبرز March 2, 2015 12:34 PM

تا دیگر دشمنان اسلام و مسلمین نگویند کشورهای اسلامی ''تولید'' ندارند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa March 2, 2015 07:20 PM

اقای فریبرز تولیدی که بازور واسیر گرفتن برای اسلام شما باشد خوش ایند ست

گزارش یا اعتراض به این نظر


فریبرز March 3, 2015 10:18 AM

هما خانم گرامی، با درود، امیدوارم توجه داشته باشید که زبان من زبان طنز است و با وجود تلخی این حقایق وحشتناک می توان با این زبان درک آنها را آسانتر کرد! با درودهای مجدد، فریبرز

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: