آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 اسفند ماه 1393 = 03-03 2015

مذاکرات؛ نتانیاهو در کنگره آمریکا: نباید توافق کنیم

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی امروز خود در کنگره آمریکا گفت: من به اینجا آمده ام زیرا وظیفه عمیق خود می دانم که درباره مسئله ای که می تواند موجودیت کشور مرا و آینده مردم مرا تهدید کند، صحبت کنم و این تلاش رژیم ایران برای رسیدن به سلاح اتمی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، بنیامین نتانیاهو گفت: امضای این توافق از دستیابی رژیم تهران به بمب اتمی جلوگیری نخواهد کرد. این توافق مسابقه تسلیحات اتمی در خاورمیانه به راه خواهد انداخت. این توافق یک توافق خیلی بد است و نباید توافق کنیم.

وی افزود: یک سال است که می گویند توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است. خب! این توافق یک توافق خیلی بد است و بهتر است که سر نگیرد.

نتانیاهو گفت: می گویند که جایگزین این توافق جنگ است، من مخالفم، جایگزین آن توافقی بهتر است که با حفظ فشار بر رژیم ایران به دست خواهد آمد.

وی گفت: بدترین چیزی که ممکن است برای دنیا اتفاق بیفتد، ازدواج اسلامگرایی مسلح و بمب اتمی است. زمانی که موضوع به رژیم ایران و داعش می‌رسد، دشمن دشمن شما همچنان دشمن شما است.

نخست وزیر اسرائیل افزود: شکست دادن داعش اما اجازه دادن به رژیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به معنای برنده شدن در نبرد اما شکست خوردن در جنگ است.

وی گفت: حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بایستد، به تنهایی خواهد ایستاد. اما می دانم که آمریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد و از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

نتانیاهو با اشاره به حضور یکی از بازماندگان هولوکاست در جلسه سخنرانی، گفت که نباید اجازه داد چنین واقعه ای دوباره تکرار شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: