آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 13 اسفند ماه 1393 = 04-03 2015

اعراب هم موضع نتانیاهو را تائید کردند

عجله اوباما برای امضای یک توافقنامه هسته ای با رژیم ایران نگرانی اعراب بویژه عربستان را برانگیخته است. ریاض از این که اوباما تحت هر شرایطی با رژیم ایران به توافق برسد، واهمه دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عربستانی "العرب" امروز از نگرانی روزافزون کشورهای عربی از توافق هسته ای میان رژیم تهران و واشنگتن خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، تلاشهای مکرر دولت اوباما برای اطمینان بخشی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره نوافقنامه هسته ای و بهبود احتمالی روابط واشنگتن - تهران بی نتیجه بوده است.

این روزنامه نوشت: اقدامات عجولانه دولت اوباما در رسیدن به توافق با رژیم ایران به هر قیمتی، بر رابطه عربستان و آمریکا سایه انداخته است.

مقامات عربستانی اعلام کرده‌اند که تلاش آمریکا برای توافق هسته‌ای با رژیم ایران بدون در نظر گرفتن نگرانی همپیمانان واشنگتن در منطقه صورت می‌گیرد و کشورهای عربی بشدت از این بابت نگرانند.

بر همین اساس یک دیپلمات عرب اعلام کرد که عربستانی‌ها نگرانند اوباما به هر قیمتی دست به توافق با رژیم ایران بزند تا این مسأله در تاریخ ریاست جمهوری‌اش ثبت شود اما در مقابل شرایط منطقه‌ای خاصی را که تهران طلب می‌کند، به آنهاهدیه کند.

پیش از این نیز مسئولان عربستانی در دیدار با مقامات آمریکایی از جمله «باراک اوباما» که به ریاض سفر کرده بودند ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده بودند که آمریکا در حالی که منافع دوستان خود را درک نمی‌کند، نمی‌تواند منافع خود را نیز محقق کند.



jamali March 4, 2015 04:20 PM

حجت الاسلام والمسلمين الحسين اوباما سنگي به چاه انداخته كه صدتا سناتور ، اسرائيل و رپئس ممالك عربي نمي توانند در بياورند شرمت باد

گزارش یا اعتراض به این نظر


هلو March 4, 2015 06:51 PM

رییس جمهور بی لیاقت که در واقع میبایست هنرپیشه میشد و بازن و دخترهایش در هالیوود زندگی میکرد۰ متاسفانه خانواده حاجی اوباما لقمه خیلی بزرگتر از دهانشون برداشتند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: