آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 اسفند ماه 1393 = 05-03 2015

تلاش عربستان برای دستیابی به سلاح اتمی

یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد که عربستان همزمان با نزدیک شدن رژیم ایران و 5+1 به توافق، به دنبال رسیدن به همکاری‌های راهبردی در حوزه تسلیحات هسته‌ای با پاکستان است.

پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر» در گزارشی نوشته: درحالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با سخنرانی در کنگره خود را در مرکز تقابل با رژیم ایران قرار داده، ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در حال بازی زیرکانه‌ای است.

بنابراین گزارش، همزمان با نزدیک شدن رژیم ایران و 5+1 به توافق هسته‌ای احتمالی، عربستان سعودی از نواز شریف نخست وزیر پاکستان برای حضور در ریاض دعوت به عمل آورده تا اسلام آباد را برای «همکاری راهبردی» در مقابل تهران ترغیب کند.

به گزارش شبکه خبر، بیزینس اینسایدر در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ملک سلمان در زمانی که ولیعهد بود، عددی بالغ بر 1.5 میلیارد دلار برای شکل دادن به این همکاری راهبردی با اسلام آباد به دولت پاکستان کمک کرد، افزود: پادشاه عربستان می‌خواهد این اطمینان را از جانب پاکستان دریافت کند که در صورت رسیدن رژیم ایران به توافقی بد یا رسیدن به سلاح هسته ای، اسلام آباد امنیت عربستان را تضمین می‌کند.

این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به اینکه عربستان با درک از قدرت هسته‌ای پاکستان به این نتیجه رسیده تصریح کرد که ریاض تا قبل از توافق احتمالی به دنبال رسیدن به توافق با پاکستان است.

قرار است در هفته آینده نواز شریف به عربستان برود و این دومین دیدار وی از ریاض طی ماه‌های اخیر است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: