آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 اسفند ماه 1393 = 06-03 2015

شرط رسیدن به توافق از نگاه ظریف و موگرینی

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در برابر نمایندگان پارلمان اروپا گفت: اگر به یک توافق خوب با رژیم ایران دست نیابیم، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد و این پیامی خطاب به دوستان و هم‌پیمانان ما است.

پیش تر گزارش شده بود که اسرائیل و کشورهای عربی از یک توافق بد با رژیم ایران ابراز نگرانی کرده اند.

در همین حال وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری ژاپنی گفته که لغو تدریجی تحریم‌ها اعتمادساز نیست و همه تحریم‌ها باید پیش از هرگونه توافق هسته‌ای لغو شود.

به گزارش ایسنا، جواد ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری کیودو درباره روند مذاکرات هسته‌ای گفت که تحریم‌های اقتصادی غرب باید به جای تدریجی به صورت کامل لغو شود.

وی ادامه داد: لغو تدریجی تحریم‌ها نمی‌تواند چندان برای اعتمادسازی سازنده و کارساز باشد.

ظریف در ادامه اظهاراتش از اختلاف با دیگر مذاکره کنندگان هسته‌ای در قالب 1+5 درباره چارچوب توافق که قرار است تا پایان ماه مارس بدان دست یابند، خبر داد.


هنوز راهی طولانی پیش رو داریم

به گزارش خبرگزاری شینهوا از تهران، مذاکره کننده هسته ای ارشد رژیم ایران پنجشنبه شب پس از چند روز مذاکرات در سوئیس گفت: موافقتنامه هسته ای تنها در صورتی امکانپذیر است که تحریمها همه و به طور یکجا لغو شود.

عباس عراقچی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرس تی وی گفت: در مذاکرات هسته ای هنوز راهی طولانی پیش رو داریم.

وی تاکید کرد که توافق جامع در صورتی قابل تحقق است که تحریم‌ها یکباره برداشته شوند و هیچ تحریمی نباید پابرجا باقی بماند.

عراقچی به کشورهای عضو گروه ۵+۱ تاکید کرد که بین رسیدن به توافق و ادامه فشار به جمهوری اسلامی از راه تحریمها تصمیم گیری کنند.

معاون وزیر خارجه رژیم ایران همچنین گفت که دو طرف در تلاش برای دستیابی به نوعی تفاهم تا پایان ماه مارس هستند اما با این حال مسائل مهمی وجود دارد که برای رسیدن به توافق باید حل شوند و هنوز راهی طولانی پیش رو داریم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: