آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 اسفند ماه 1393 = 06-03 2015

شکایت پیش نماز زندان از کشیش فرشید فتحی

خبرگزاری هرانا – روحانی بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج که خواستار ضبط و توقیف کتب مذهبی مسیحیان بند شده بود در پی ممانعت ایشان شکایتی مبنی بر توهین از کشیش فرشید فتحی کرده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روحانی و پیش نماز بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج طی روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ماه از مسیحیان این بند می‌خواهد که کتب مذهبیشان را جهت بازرسی به وی تحویل دهند که این موضوع با مخالفت این زندانیان روبرو می‌شود.

یکی از زندانیان این بند به گزارشگر هرانا گفت: «پیشنماز بند ۱۰ بنام مرتضوی طی درخواستی بی‌دلیل دستور تحویل گرفتن کتابهای شخصی مسیحیان را جهت بازرسی صادر نمود. از آنرو که مسیحیان این بند کتابهای مذهبی خود را از مسیرهای قانونی و با موافقت رئیس زندان و حفاظت وارد نموده‌اند حاضر به تحویل آنها به پیش نماز نشدند.»

این منبع در ادامه بیان داشت: «روحانی بند نیز که از این موضوع ناراحت شده بود به دروغ گزارشی مبی بر توهین برای کشیش فرشید فتحی پر کرده و این موضوع می‌تواند برای وی حکم ۲ سال زندان را در پی داشته باشد.»

گفتنی است، پیشنماز و روحانیون هر بندی از سوی واحد فرهنگی زندان به داخل بند‌ها اعزام می‌شود و این روحانیون حقی جهت بازرسی و یا توبیخ زندانیان ندارند.

فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه سالجاری، به دستور دادگاه انقلاب و توسط سازمان زندان‌ها از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.

وی چهار سال قبل در روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ در آستانه سال نو میلادی در پی بازداشتهای گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت و در ‌‌‌نهایت به ۶ سال زندان محکوم شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستان‌ها نیز بازداشت شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: