آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 اسفند ماه 1393 = 07-03 2015

مذاکرات؛ "مانع تراشی" فرانسه و واکنش ظریف

صداوسیمای رژیم: فرانسه بازهم ساز مخالف کوک کرد
ظریف: احتمال شکست مذاکرات وجود دارد

سایت فرارو در تهران: به نظر می‌رسد که فرانسوی‌ها از نشست امروز خود با وزرای خارجه کشورهای غربی عضو گروه ۱+۵ در پاریس بیش از آنکه به دنبال دستیابی به راه حلی برای پایان دادن به بن بست مذاکراتی باشند به دنبال تثبیت جایگاه و رسمیت بخشیدن به نقش خود در مذاکرات هسته‌ای هستند. از این رو تلاش آن‌ها ممکن است نه تنها گره گشا بلکه گره افزا باشد چرا که موضع متفاوت فرانسه نسبت به سایر کشورهای عضو گروه ۱+۵ حداقل می‌تواند برخی دستاورد‌ها دو دور مذاکره اخیر در ژنو و مونترو سوئیس که با پیشرفت‌هایی نیز همراه شده بود را به مخاطره اندازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد تعهدات ارائه شده توسط رژیم تهران در گفتگوهای اخیر هسته ای کافی نیست.

فابیوس قرار است روز شنبه در پاریس با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس، فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان و فدریکا موگرینی مسئول عالی رتبه سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کند.

وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: شرایط هنوز راضی کننده نیست و مشکلاتی وجود دارد. باید پیشرفت هایی در زمینه میزان، مدت زمان و چگونگی کنترل تعهدات، از جانب رژیم تهران حاصل شود.

وی افزود: ما خواستار دستیابی به یک توافق محکم هستیم، البته این تنها یک واژه است که من بکار می برم و هنوز مشکلات زیادی در این مسیر وجود دارد.

قرار است مذاکرات سیاسی پیش از 31 مارس به نتیجه برسد و جزئیات فنی نیز پیش از یکم ژوئیه نهایی شود. با این حال فابیوس در مورد حصول توافق تا 31 مارس محتاطانه سخن گفت.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: مهلت تعیین شده تا 31 مارس است، در صورت لزوم این تاریخ می تواند دیرتر نیز باشد. اما در نهایت بسیار امیدوارند که این مذاکرات تا پایان ماه پیشرفت داشته باشد.

این درحالی است که مذاکراتی که از نوامبر 2013 آغاز شده بود تا کنون دو بار تمدید شده است.


ظریف: احتمال شکست مذاکرات وجود دارد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در گفتگو با هفته نامه "صدا" گفت که معتقد است رسیدن به توافق جامع هسته ای مانند یک پازل است که باید همه قطعات آن چیده شوند و تا این اتفاق نیفتد به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که "قرار است تا آخر مارس حتما مذاکرات به نتیجه قطعی برسد؟ یعنی یا توافق کامل حاصل می شود یا شکست مذاکرات؟" گفت: خیر. چنین چیزی نیست. گفتگوها ادامه دارد و تا زمانی که همه جزئیات توافق نشده احتمال شکست مذاکرات وجود دارد.



mitra farahani March 7, 2015 08:17 AM

چی میخواهید از اقای ظریف بنظرم اگر قباله ایرانرا هم بخواهید برای ملاهای ایران مثل فتحعلی شاه به شما تقدیم میکند تا بلکه چند سال دیکه هم بر گرده ملت بدبخت ایران حکومت کنن وسوار باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کلاغ پر مذاکرات خرکی پر March 7, 2015 05:48 PM

فکر کردن اروپا امریکا مثل ملت و اوضاع ایرانه که با هردورغ وکلکی هر غلطی را بکنند زهی شتر در خواب و بیداری بیند پنبه دانه گهی لپلپ خوری گه دانه دانه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: