آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 اسفند ماه 1393 = 09-03 2015

اعدام ۲ زن زندانی در آستانه روز جهانی زن

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » روز شنبه ۲ زن زندانی از زندان قرچک ورامین که به سلولهای انفرادی زندان قزل حصارکرج منتقل شده بودند اعدام شدند.

روز شنبه ۱۶ اسفند ماه ۲ زن زندانی که از زندان زنان قرچک ورامین به سلولهای انفرادی زندان قزل حصار کرج منتقل شده بودند در زندان قزل حصار کرج به دار آویخته شدند .

نام یکی از زنان زندانی که در آستانه روزجهانی زن اعدام شد مهرنوش غواصی حدودا ۵۰ ساله است . این زندانی سالها در زندان بسر برد .هویت زن دیگر زندانی هنوز مشخص نیست.

این در حالیست که احمد شهید٬ گزارشگر ویژه سازمان ملل‌ در امور ایران از موج اعدامها در جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده است.

وی خفته گذشته در جلسه‌ در اسپانیا گفته بود: برخلاف وعده‌های دولت روحانی هیچ تغییری در وضعیت حقوق‌بشر در ایران صورت نگرفته و شمار اعدامها نیز افزایش یافته است.

احمد شهید گفت: رژیم ایران اجازه سفر من به ایران را نمی‌دهد. چه بسا اگر به ایران می‌رفتم کسانی به‌خاطر ملاقات با من به دردسر می‌افتادند. در حال حاضر استفاده از تکنولوژیهای نوین ارتباطی به من به‌عنوان گزارشگر ویژه کمک می‌کند زمان بیشتری با کسانی صرف کنم که از قربانیان خشونت یا از بستگان قربانیان خشونت در ایران هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: