آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 اسفند ماه 1393 = 20-03 2015

پاسخ هسته ای ظریف به پیام نوروزی اوباما

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه رژیم ایران روز جمعه از آمریکا و پنج قدرت دیگر جهان خواست فشار در مذاکرات هسته ای را متوقف کنند.

ظریف در سخنانی که ظاهرا پاسخ به سخنان دیروز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این اینکه رژیم ایران باید بین انزوا و دستیابی به فرصت های بیشتر یکی را انتخاب کند گفت: این طرف مقابل است که باید تصمیم خود را بگیرد.

ظریف در پیامی که در صفحه رسمی وی در توییتر قرار گرفت اعلام کرد: ایرانی ها تصمیم خود را گرفته اند و آن تصمیم چیزی نیست جز تعامل با حفظ شان و منزلت. هم اکنون زمان آن فرارسیده است تا آمریکا و متحدانش بین اعمال فشار و توافق یکی را انتخاب کنند.

سخنان اوباما دیروز در سخنرانی ویدئویی به مناسب فرارسیدن سال نو ایرانی ایراد شد. وی گفت می خواهد از این فرصت برای گفتگوی مستقیم با مردم و سران حکومت ایران استفاده کند. سخنرانی تقریبا ده دقیقه ای اوباما در حالی ایراد شد که گروه پنج به علاوه یک مشغول مذاکره در لوزان سوئیس هستند.

در حالی که مهلت پایان مارس برای حصول توافق درباره مسئله هسته ای رژیم ایران نزدیک می شود، جان کری و جواد ظریف از پیشرفت مذاکرات در لوزان سوئیس خبر داده اند اما یک مذاکره کننده اروپایی در این باره ابراز تردید کرد و گفت: هنوز با امضای توافقنامه سیاسی فاصله زیادی وجود دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: