آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 فروردین ماه 1394 = 23-03 2015

مذاکرات اتمی؛ اخطار نمایندگان کنگره به اوباما

367 نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات روز دوشنبه با امضای نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آن کشور به وی درباره مذاکرات هسته‌ای با رژیم ایران اخطار دادند. آنها می گویند: هرگونه توافق اتمی و لغو احتمالی تحريم‌ها بايد به تاييد کنگره برسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بیش از 80 درصد اعضای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در نامه ای به باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کردند توافق هسته ای با رژیم ایران باید محدویت هایی را برای چند دهه تحمیل کند.

در نامه 367عضو مجلس نمایندگان آمریکا به باراک اوباما از جمله آمده است: توافق هسته ای با رژیم ایران باید ما را قانع کند چراکه منافع ایالات متحده در جلوگیری از دستیابی این رژیم به سلاح اتمی است

این نمایندگان همچنین گفتند نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه و پرونده وحشتناک حقوق‌بشر آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نمایندگان مزبور به موضوع اصلی مذاکرات هسته ای یعنی رفع تحریم‌ها هم اشاره کرده و نوشته‌اند: اگر با رژیم ایران به توافق برسیم، کاهش دائمی تحریم‌های کنگره نیازمند تصویب قانونی جدید در همین نهاد می‌باشد. کنگره برای این کار باید توافقنامه را مرور کند و متقاعد شود که مفاد متن مزبور، همه راه‌های منتهی به ساخت بمب را بر روی رژیم تهران بسته است و تنها در آن زمان، کاهش دائمی تحریم‌ها بررسی خواهد شد.

کنگره آمریکا از ماه ها پیش به زور آزمایی با دولت این کشور اقدام کرده است و اکثر نمایندگان جمهوریخواه پیشاپیش از توافقنامه ای که به گفته آنها "خوب" نیست، انتقاد می کنند. شمار زیادی از نمایندگان دموکرات نیز با ابراز شک و تردید خود در این باره، برای اقدام از راه قانونی جهت مخالف با هر توافقنامه ای که بزعم آنها به قدر کافی به برچیده شدن زیرساخت های هسته ای رژیم ایران منجر نشود، اعلام آمادگی کرده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: