آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 فروردین ماه 1394 = 24-03 2015

یونس و فرخنده در آتش ظلم و جهالت آخوندها

خشونت و جنایت نیروهای ارتجاعی در جامعه با قوانین و شیوه های کاربردی حکومت است که می تواند کاهش یا افزایش یابد. تنها، اعتراض همگانی و گسترده می تواند در برابر رشد بنیادگرایی مذهبی و اقدامات ارتجاعی مانع ایجاد کند.
***


زینت میرهاشمی

شعله های آتش بر پیکر فرخنده، یونس و ترانه

طی روزهای اخیر، دو رویداد دردناک اتفاق افتاد. دو رویدادی که ارتباط مستقیم با حکومت داشته و هر کدام باعث خشم مردم شد. زندگی فرخنده و یونس با شعله های آتش به پایان رسید.

یونس عساکره، یک کارگر جوان خرمشهری در پی آسیب دیدگی ناشی از خودسوزی، روز یکشنبه 2 فروردین درگذشت. هزاران نفر از مردم خرمشهر در مراسم خاکسپاری او در روز دوشنبه 3 فروردین شرکت کردند. یونس عساکره از جمله جوانان محروم خرمشهر بود که در اعتراض به خراب شدن دکه اش (تنها منبع درآمد وی و خانواده اش) و نیز در اعتراض به بیکار شدن خود، روز 23 اسفند در برابر ساختمان شهرداری این شهر خود را به آتش کشید.

شعله های آتشی که از بدن رنجور یونس سرکشید، شعله های نفرت از فقر، تنگدستی و بیکاری است. یونس نه اولین و نه آخرین کسی است که با سوختن گوشت و پوست خود اعتراض را بیان می کند. آمار بیکاری جوانان در استانهای جنوبی بیشتر از مناطق دیگر کشور است. جوانان اهواز و خرمشهر و بلوچ از یک سو محروم از کار و زندگی عادلانه و از سوی دیگر زیر سرکوب نیروهای امنیتی هستند.

مرگ یونس در اثر شعله های فقر محصول حکومت فاسد ولی فقیه است. حکومتی که در آن دانه درشتها و رانت خواران با اختلاس و چپاول، ثروت مردم را به یغما می برند. در حالی که منابع ملی کشور در بارگاه ولی فقیه انباشته می شود، دکه فقیرانه یونس ویران می شود. مسبب اصلی مرگ یونسها رژیم ولایت فقیه و در راس آن ولی فقیه است.

خبر تکان دهنده دیگر طی روزهای اخیر، سنگسار، شکنجه و آتش زدن فرخنده در کابل است. تصویر شکنجه شده فرخنده قبل از آتش زدن و پیکر سوخته او به راستی یک شوک در افکار عمومی به وجود آورد. شرکت هزاران تن از مردم آگاه در خاکسپاری فرخنده و تظاهرات اعتراضی نسبت به این عمل وحشیانه نکته ای مثبت و امیدوار کننده در اعتراض به ارتجاع است. در این مراسم بر خلاف رویه سنتی در افغانستان، تابوت فرخنده توسط تعدادی از زنان شجاع این کشور تا گورستان حمل شد.

جنایت انجام شده در مورد فرخنده نه اولین و نه آخرین است. جان فرخنده در خیابان توسط عده ای مرتجع و نادان گرفته شد و ترانه موسوی در زندان توسط ماموران مورد تجاوز قرار گرفت و جسدش سوزانده شد و قاتل او همچنان آزاد می چرخد.

شلاق زدن زندانی قبل از اعدام، تجاوز به دختران باکره قبل از اعدام، تجاوز به زندان زندانی و سنگسار زنان .... اینها نمونه های جنایت های دولتی هستند. فرخنده در برابر چشمهای ماموران دولتی شکنجه و آتش زده شد و در ایران ماموران دولتی با فرمان خمینی و خامنه ای شکنجه و سنگسار می کنند.

خشونت و جنایت نیروهای ارتجاعی در جامعه با قوانین و شیوه های کاربردی حکومت است که می تواند کاهش یا افزایش یابد. تنها، اعتراض همگانی و گسترده می تواند در برابر رشد بنیادگرایی مذهبی و اقدامات ارتجاعی مانع ایجاد کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: