آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 فروردین ماه 1394 = 24-03 2015

حضور ناو جنگی آمریکا در هنگ کنگ

پکن - ایرنا - ناو فرماندهی «بلو ریج» ( LCC19) از ناوگروه هفتم نیروی دریایی آمریکا با ورود به هنگ کنگ، در یکی از بنادر این منطقه پهلو گرفت.

به گزارش ایرنا، رادیو چین روز سه شنبه در گزارشی، بدون اشاره به دلیل حضور این ناوگروه در هنگ کنگ، مدت زمان حضور آن در این منطقه را 3 روز اعلام کرد.

هنگ کنگ شهری جزیره ای در چین است که تا سال 1997 مستعمره بریتانیا بود.

براساس این گزارش، قرار است در مدت حضور این ناو و خدمه آن در هنگ کنگ، افسران آن با شخصیت های مختلف این منطقه دیدار و گفت وگو داشته باشند.

همچنین بازدید افسران و سربازان ارتش آزادیبخش چین در هنگ کنگ و مردم این منطقه از ناو آمریکایی، از دیگر برنامه های اعلام شده در مدت توقف این ناو آمریکایی در بندر هنگ کنگ اعلام شده است.

ناو فرماندهی 'بلو ریج' از ناوگروه هفتم نیروی دریایی آمریکا از سال 1970 میلادی به مدت 45 سال در خدمت نیروی دریایی آمریکا است.

این ناو با 194 متر طول و 33 متر عرض بارها مورد بازسازی قرار گرفته و به سیستم پیشرفته مخابراتی مجهز است.

کیل هیگینز فرمانده این ناو آمریکایی در سخنانی، حضور خود و خدمه این ناو در بندر هنگ کنگ را فرصتی مناسب برای گفت وگو با همتایان چینی اعلام کرد.

وی گفت: تاکنون به کشورهای زیادی عزیمت کرده اما حضور در منطقه هنگ کنگ برای او و خدمه این ناو، بسیار هیجان انگیز است.

حضور این ناو آمریکایی در هنگ کنگ در حالی صورت می گیرد که آمریکا و کره جنوبی هم اکنون در حال برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی مشترک سالانه خود در شبه جزیره کره هستند؛ رزمایشی که همواره با مخالفت شدید از سوی کره شمالی همراه است و این کشور انجام آن را تهدید جدی برای خود می داند.

حضور آمریکا در شبه جزیره کره همواره با اعتراض برخی از کشورهای منطقه همراه است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: