آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 فروردین ماه 1394 = 26-03 2015

آغاز حملات آمریکا به تکریت/نگرانی مزدوران سپاه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به مواضع داعش در تکریت آغاز شد.

یک سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز چهارشنبه گفت: جنگنده های آمریکایی برای حمایت از نیروهای ارتش عراق مناطق نزدیک به تکریت را بمباران کردند.

در همین حال سخنگوی شبه نظامیان شیعه عراقی (تحت امر سپاه پاسداران) در گفتگو با شبکه عرب زبان جمهوری اسلامی "العالم" گفت: ما به توافق های امنیتی دولت عراق با کشورهای دیگر احترام می گذاریم اما واقعیت آنست که نیروهای حاضر در میدان می توانند تعیین کنند که آیا نیازی به دخالت ائتلاف بین المللی هست یا نه.

وی افزود: آمریکا بمب های خود را با اهداف سیاسی شلیک می کند. آمریکا از نیروهای ما راضی نیست. آمریکا بارها نیروهای ما را شاید به اشتباه بمباران کرده است. نیروی هوایی عراق جنگنده دارد و ما از آنها استفاده می کنیم. ما هواپیماهای بدون سرنشین هم در اختیار داریم و مواضع دشمن را زیر نظر داریم.

وی در مورد برخی از مسوولان سنی عراقی که خواهان دخالت آمریکا هستند نیز گفت: این افراد در برابر مناطقی که انتخابشان کرده اند مسوولند و پاسخی ندارند. مردم این مناطق می بینند که مردم جنوب عراق شهرهایشان را آزاد کرده اند و کسانی که نماینده آنها بوده اند در این آزادی نقشی نداشته اند و فقط به اهانت به نیروهای شیعه پرداخته اند.

گردان حزب الله عراق نیز در بیانیه ای ادعا کرد که هدف آمريکا از حملات هوايی نابودسازی پيروزی ها در تکريت است... ائتلاف بین المللی به حرکت در آمده تا پیروزی های به دست آمده را از بین ببرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: