آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 فروردین ماه 1394 = 28-03 2015

مزدوران سلیمانی در تکریت؛ هشدار پنتاگون به عراق

سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: ارتش آمریکا عملیات خود را در تکریت به شرط نبود نیروهای وابسته به رژیم ایران از سر می گیرد.

وی گفت: عراقی ها باید تصمیم بگیرند. آنها دیدند که دقیقا رژیم ایران برای آنها چه امکاناتی را در تکریت و اطراف آن فراهم کرد. آنها همچنین این توانایی را دارند که مشاهده کنند ائتلاف بین المللی چه امکاناتی را برای آنها در عملیات های خود در سراسر عراق فراهم کرده است. ارتش آمریکا عملیات خود را در تکریت به شرط نبود نیروهای وابسته به رژیم ایران از سر می گیرد. بدیهی است که عراقی ها خود باید تصمیم بگیرند.

روز پنج شنبه نیز فرمانده نیروهای آمریکايی در خاورمیانه در جلسه ای در کنگره آمریکا گفته بود: ارتش آمریکا شرکت در عملیات نظامی علیه داعش در شهر تکریت را به خروج شبه نظامیان شیعی تحت حمایت رژیم ایران از این عملیات مشروط کرده است.

از سوی دیگر رهبر حزب الله عراق در واکنش به این اظهارات گفت: ما امیدواریم که دولت عراق اوضاع را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد و تسلیم فشار خارجی نشود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: حضور نظامیان آمریکا در عملیات تکریت این نگرانی را ایجاد کرده بود که آنها با نیروهای تحت امر سپاه پاسداران در عملیات بازپس گیری تکریت از داعش ولو به اجبار در یک صف قرار گرفته اند.



حمید رضا March 28, 2015 12:27 AM

به هر حال هشداری از طرف امریکا به تروریستهای شیعه داده شده که به دستوری که به حاج قاسم داده شده پایبند باشند و از منطقه درگیری ها در تکریت دور بمانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: