آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 فروردین ماه 1394 = 27-03 2015

یمن؛ اقدامات تحریک آمیز پاسداران علیه عربستان

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد ریاض یاسین وزیر امور خارجه یمن گفته است نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران برای پشتیبانی از حوثی ها (انصارالله) وارد صنعا شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، سفیر عربستان در آمریکا در مصاحبه ای گفت: رژیم ایران نقش کلیدی در حمایت از شبه‌نظامیان حوثی در یمن بازی می‌کند

وی گفت: اعضای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان هم اکنون در خاک یمن هستند و به حوثیها کمک می‌کنند.

همزمان تلویزیون العربیه اعلام کرد: نیروهای سپاه پاسداران اعضای انصارالله یمن را در فرودگاهی نظامی در این کشور تحت آموزش خلبانی و استفاده از سلاحهای سنگین قرار داده اند.

العربیه گفت: این شبکه تصاویری به دست آورده است که نشان می دهد شبه نظامیان شیعه حوثی (انصارالله) درحال آموزش دیدن توسط نیروهای سپاه پاسداران برای استفاده از هواپیماهای جنگی در یکی از پایگاههای نظامی یمن هستند.

از سوی دیگر مک گورک، معاون وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان با اشاره به بحران یمن و حمایت پاسداران از شبه نظامیان شیعی در این کشور گفت: رژیم ایران حامی تروریسم است و ما نگران تهدیدهای آن هستیم.


سپاه پاسداران عربستان را تهدید کرد

دیگربان: خبرگزاری «دفاع پرس» که زیر نظر فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند با انتشار یادداشتی اعلام کرد گروه «انصار‌الله» یمن توانایی نابودی «عشرت‌کد‌ه‌های» عربستان سعودی را دارد.

آن‌طور که «دفاع پرس» نوشته «انصارالله به راحتی قادر است کاخ و عشرت‌کده‌های آل سعود را ویران کنند.»

این خبرگزاری همچنین افزوده که «حوثی‌های» یمن می‌توانند تهدیدهایی را متوجه مراکز نظامی آل سعود در مکه و مدینه کرده و شرایط عادی عربستان را مختل کنند.

«دفاع پرس» در واکنش به حمله هوایی عربستان به حوثی های یمن نوشته اقدام ریاض «قماری خطرناک» است که می‌تواند منجر به «ویران» شدن عربستان شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: