آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 فروردین ماه 1394 = 28-03 2015

یمن؛ روابط جمهوری اسلامی با ترکیه هم تنش آلود شد

به گزارش خبرگزاری رویتر، وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز جمعه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به دامن زدن به تنشها در خاورمیانه متهم کرد.

اردوغان گفته بود: ترکیه نمی‌تواند تلاش رژیم ایران برای سیطره بر خاورمیانه را تحمل کند. رژیم ايران و گروه‌های تروريستی باید از برخی کشورها از جمله يمن خارج شوند.

جواد ظریف در واکنش به این اظهارات گفت: بهتر خواهد بود اگر آنهایی که با اشتباهات راهبردی و سیاست های متکبرانه خود صدمات غیرقابل جبرانی بوجود آورده اند، سیاست های مسئولانه ای اتخاذ نمایند.

احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به سخنان رئیس جمهور ترکیه گفت: وزارت خارجه باید با توجه به سخنان بی‌پایه و اساس اردوغان سفر وی را به ایران به تعویق بیاندازد.

رئیس جمهورترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: رژیم ایران تلاش کرده تا بر خاورمیانه سلطه پیدا کند و این غیرقابل تحمل است. رژیم ایران باید این را بفهمد. این رژیم باید هر نیروی تروریستی را که در یمن، سوریه و عراق دارد، بیرون بکشد.

وی همچنین گفت: آنکارا ممکن است ارسال کمک لجستیک به عملیات نظامی عربستان در یمن را مورد بررسی قرار دهد.



حمید رضا March 28, 2015 05:30 PM

شنیدیم که میگفتن "رو که نیست! سنگ پای قزوینه!" ولی روی ظریف و کل مقامات ج ا حتی روی سنگ پای قزوین رُ هم که سیاه هست سفید کرده است چرا کارگزاران ج ا تا این حد حقارت و پستی و منفوریت برای خود در نزد مردم و جهانیان پس انداز می کنند آیا گمان میکنند در روزسقوط هر چه منفورتر و مشمیزکننده تر باشند مجازاتشان کمتر خواهد بود؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: