آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 فروردین ماه 1394 = 28-03 2015

تامین اجتماعی کمک هزینه کفن و دفن می‌پردازد

گرچه تامین و ارائه خدمات درمانی و پرداخت انواع مستمری‌های بازنشستگی از کار افتادگی و بازماندگان در زمره مهم‌ترین حمایت‌های موضوع قانون تامین اجتماعی است، اما خدمانی که این سازمان به بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل آنان ارائه می‌دهد به همین موارد محدود نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، حمایت‌ها و خدمات دیگر این سازمان برخی جنبه تشویقی دارند مانند کمک هزینه ازدواج و حمایت‌های دیگر نیز برای جبران برخی از هزینه‌های زندگی بیمه‌شدگان و خانواده آنان برقرار شده‌اند.

یکی از انواع حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به خانواده بیمه‌شده متوفی است.

هدف از پرداخت این کمک هزینه جبران قسمتی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تامین اجتماعی برای کفن و دفن آنان متقبل می‌شوند.

بر اساس بند 18 ماده 2 قانون تامین اجتماعی کمک هزینه کفن و دفن مبلغ مقطوعی است که برای تامین هزینه‌های مربوط به کفن و دفن بیمه شده در مواردی که خانواده او این امر را بر عهده می‌گیرد، به بازماندگان وی پرداخت می‌شود.

کمک هزینه کفن و دفن به همسر بیمه شده یا مستمری‌بگیر متوفی، فرزند، پدر و مادر یا بستگانی که اقدام به کفن و دفن متوفی می‌کنند، پرداخت می‌شود. این کمک هزینه کفن و دفن بیمه شده متوفی با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از سوی شعب سازمان تامین اجتماعی قابل پرداخت است.



Nader March 28, 2015 02:00 PM

به به ! آب و برق که مجانی شد اتوبوس که مجانی شد به مقام انسانیت هم رسیدیم دیگه چه می خواهیم مرگ هم بخواهیم میرویم سازمان تامین اجتماعی خدایا این همه خوشی را از ما نگیر!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: