آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 فروردین ماه 1394 = 29-03 2015

اعتصاب غذای زندانی سیاسی کُرد در مسجد سلیمان

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی کُرد در زندان مسجد سلیمان

چنگیر قدم خیر زندانی سیاسی کُرد در زندان مسجد سلیمان صبح امروز یکشنبه در اعتراض به برخورد مسئولان این زندان دست به اعتصاب غذا زد.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، چنگیز قدم خیر زندانی سیاسی کُرد که به ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان محکوم است، در اعتراض به برخورد مسوولان زندان و مخالفت با ملاقات خانواده اش، صبح امروز یکشنبه - ۹ فروردین دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.
یک منبع مطلع از این زندانی سیاسی به کمپین گفت که طی هفته گذشته خانواده وی به منظور ملاقات فرزندشان به زندان مسجد سلیمان مراجعه کرده اند، اما از طرف مسئولین زندان از این ملاقات جلوگیری به عمل آمده است. که چنگیز هم به نشانه اعتراض به این عمل مسئولین زندان برای جلوگیر از ملاقات این زندانی و خانواده اش که اوایل عید نوروز و سال نو به ملاقات وی رفته بودند، و عدم درمانش ،صبح امروز طی نامەای رسمی به مسئول زندان، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
از طرفی دیگر این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تا به حال از ناراحتی حاد عفونت بدنش رنج می برد و قستمی از پای وی دچار عفونت شده است.او از دردهای شدید ، تب و لرز، سرگیجه و تاری چشمانش رنج می برد.
این زندانی سیاسی کُرد بارها به بهداری زندان مراجعه نموده است اما بهداری زندان به وی و مسئولین زندان گفته است که آنها قادر به درمان وی در بهداری زندان نیستند و می بایست به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شود تا تحت درمان قرار گیرد ولی بازجویان وزارت اطلاعات و مسئولان زندان مسجد سلیمان مانع انتقال وی به بیمارستانهای خارج زندان و درمان وی هستند.
این زندانی سیاسی کرد در خردادماه سال ۹۰ به همراه فردین (فخرالدین )فرجی، محمد حسین رضایی و ایوب اسدی به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شدند. این چهار تن به اتهام عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران برای چندین ماه در بازداشت نیروهای اداره‌ اطلاعات سنندج و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بوده و بعدا به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند . این چهار زندانی سیاسی به اتهام محاربه از طریق عضویت در این حزب در تاریخ ۲۱ مردادماه سال ۹۱ در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی مورد محاکمه قرار گرفتند و روز چهار شنبه ۲۹ شهریورماه همان سال حکم این زندانیان در زندان به آنها ابلاغ شده که در حکم صادره محمد حسین رضایی به۴۵ سال زندان و تبعید به زندان میناب، چنگیز قدم خیر ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان، فردین فرجی به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان طبس و ایوب اسدی به ۲۰ سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: