آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 فروردین ماه 1394 = 30-03 2015

هشدار فرانسه در باره شتابزدگی دولت اوباما برای توافق

به گزارش شبکه العربیه، فرانسه نگران آن است که شتابزدگی دولت اوباما برای دستیابی به توافقنامه هسته ای با رژیم ایران باعث نرمش در عبور از خط قرمزها شود که مهمترین آنها حجم غنی سازی اورانیوم در ایران و نظارت بین المللی بر تاسیسات هسته ای تهران است.

این منبع افزود: در برابر شتابزدگی دولت اوباما برای توافق، فرانسه موضع محتاطانه ای دارد. رژیم ایران نگران آن است که پاریس موفق شود لندن و برلین را به موضع گیری علیه توافق تشویق کند. روسها و چینی ها از خواسته های تهران حمایت می کنند، اما این حمایت ها در عمل در میز مذاکرات مطرح نیست.

شبکه المیادین (نزدیک به رژیم ایران) نیز از لوزان گزارش داد: انتظار طولانی در لابی هتل بوریواژ در لوزان ادامه دارد تا شاید از نتیجه مذاکرات در پشت درهای بسته خبری منتشر شود. ابتدا فضای مثبتی بر هتل بوریواژ حاکم شد و حتی عده ای پیش بینی کردند توافق به دست خواهد آمد و سخنانی هم درباره انتخاب مکان اعلام توافق مطرح شد. اما به یکباره همه چیز با اعلام موضع فرانسه تغییر کرد و بدبینی فضای مذاکرات را فرا گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: دیدارهای لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در لوزان، تغییری در موضع پاریس به وجود نیاورد. دولت فرانسه همچنان می گوید رژیم تهران می خواهد برنامه هسته ای خود را حفظ کند و بدون دادن هیچ امتیازی، تحریمها لغو شود. پاریس تاکید دارد رژیم ایران در برابر لغو تحریمها امتیازات کافی نداده است.

وزیر خارجه فرانسه امروز قبل از حضور در نشست با وزرای امور خارجه آلمان و رژیم ایران در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: تهران حق داشتن برنامه هسته ای غیرنظامی را دارد، اما این برنامه باید شفاف و تحت کنترل باشد.





mitra farahani March 30, 2015 03:49 PM

بخشید منن نه بارنگ پوست اوباما ون به دین اسلامش ونه به سیاستش اعتراضی ندارم اما از آنجا که جامعه امریکا میخواست به دنیا درس دموکراسی بدهدشخصی را به صرف رنگ پوستش بدون هیچ سابقه سیاسی برای پستی که چه مردم به پذیرند یانه ، کردند رئیس ابر قدرت دنیا حال وظیقه مردم دنیاست که همه باهم بکنند یاری تا اوباما بکند مملکت داری ونامش را هم درتاریخ برای شیرین کاربهایش ثبت نمایندهمانطور که با اهدای چایزه نوبل (برای چی وبه چه دلیلش هم نمیدانیم)دادند لابدچونکه هم خوب میرقصد وبهتر هم داردمیرقصاند وبرای رقصندان هم البته بایدخوب ساز بزند تا مردم بتوانند باساز ایشان برقصند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: