آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 فروردین ماه 1394 = 30-03 2015

آیا مذاکرات تمدید می شود؟ پاسخ کاخ سفید

سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور آمریکا معتقد است زمان تعیین شده برای دستیابی به توافق با رژیم ایران کافی است و تمايلی به تمديد زمان مذاکرات هسته ای ندارد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه اِی بی سی نیوز به سؤالات درباره مذاکرات هسته ای پاسخ داد. مجری این شبکه از وی پرسید آیا تا روز سه شنبه توافقی شکل می گیرد و اگر نه، آیا رئیس جمهور آمریکا آماده است مهلت تعیین شده (برای دستیابی به توافق) را دوباره تمدید کند؟

جاش ارنست پاسخ داد: ما بیش از یکسال است که مذاکره می کنیم و سرانجام زمان آن رسیده است که رژیم ایران پیام روشنی به جامعه بین المللی بفرستند که آیا حاضرند تعهدات جدی لازم را بدهند و به گفته هایشان مبنی بر اینکه به دنبال سلاح هسته ای نیستند، عمل کنند یا خیر. بنابراین اگر آنها بتوانند چنین تعهداتی را بپذیرند، باید قادر باشند تا پایان ماه مارس چنین کاری را انجام دهند.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا معتقد است که اگر دستیابی به توافق امکان پذیر باشد، ما باید در طول این یکسال گفتگو بتوانیم به توافق برسیم. رئیس جمهور تمايلی به تمديد زمان مذاکرات ندارد و معتقد است زمان تعیین شده کافی است. با وجود این هنوز شکاف های مهمی وجود دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: