آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 فروردین ماه 1394 = 31-03 2015

یمن؛ پاسخ شدید عربستان به رژیم ایران و عواملش

وزیر امور خارجه یمن گفته: پاسدار قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی قدس سپاه پاسداران در یمن حضور دارد.

وزیر خارجه عربستان نیز تاکید کرد: امنیت یمن بخش جدایی ناپذیر امنیت عربستان و خلیج فارس است. در همین حال اعلام شد: اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به عربستان سفر کرده اند.

یک هئيت بلندپايه نظامی پاکستان نیز برای ارزیابی مشارکت احتمالی اسلام آباد در عملیات نظامی یمن عازم عربستان شده است.

وزیر خارجه عربستان امروز با اشاره به بحران یمن و حمایت رژیم ایران از اقدامات بی ثبات کننده شبه نظامیان شیعه حوثی در این کشور گفت: جنگ طلب نیستیم، اما برای جنگ آماده‌ایم.

پیش تر یک سرکرده شبه نظامیان حوثی که از سوی رژیم ایران حمایت می شوند، گفته بود: پاسخ سعودی ها از داخل یمن و همچنین داخل عربستان داده می‌شود.

شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان نیز امروز تهدید کرد: درصورت ادامه جنگ در یمن، فاجعه کشورهای عرب خلیج فارس را در بر خواهد گرفت.

بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس نیز در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: عربستان شرایطی را ایجاد نکند که این بحران گسترش یابد.

وزیر خارجه عربستان در واکنش به این اظهارات گفته: عملیات نظامی تا زمانی که آرامش و امنیت به یمن بازگردد، ادامه خواهد داشت. ما خواهان جنگ نیستیم اما برای آن آماده‌ایم.

وی همچنین در اظهاراتش، رژیم ایران را به تلاش برای صدور انقلاب متهم کرد و گفت: وقتی از بغداد می گوییم از شهری سخن می گوییم که پایتخت زخم خورده اعراب است، پایتختی که از بخشی از مردم عراق که از حمایت خارجی بهره می برند، زخم خورده است.

اشاره وزیر خارجه عربستان به اظهارات یونسی، دستیار ویژه روحانی است که اخیرا در سخنانی جنجالی گفته بود: بغداد پایتخت ماست.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه یمن که در ریاض بسر می برد گفته: پاسدار قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی قدس سپاه پاسداران در یمن حضور دارد.


هئيت بلندپايه نظامی پاکستان در عربستان

تلویزیون پاکستان گزارش داده هیئتی بلندپایه از ارتش پاکستان امروز عازم عربستان شده است.

به نوشته نیویورک تایمز، این هیئت پاکستانی شامل وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی و شماری از افسران نظامی است. این هیئت برای ارزیابی مشارکت احتمالی پاکستان در عملیات نظامی به رهبری عربستان در یمن به ریاض سفر کرده است.



nader March 30, 2015 09:33 PM

برین کاشکتونو بسازین صدام جواب شماهارو ساله ۱۳۵۹ داد اونزمون داشتین پاتونو بیشتر از گلیمتون دراز میکردین … زنده باد ایرانه بدونه آخوند … آخوند=نوکره انگلیس

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: